تصویر زیبایی از ببر بنگال از حیوانات ملی
حیوانات ملی و نماینده کشورها در حیات وحش
نوشته شده توسط فائزه ربیعی
1 روز پیش
تصویر ویزای تحصیلی آلمان
ویزای تحصیلی آلمان
نوشته شده توسط امیرمحمد حبیبی
1 روز پیش
تصویر هزینه زندگی در انگلستان
هزینه زندگی در انگلستان
نوشته شده توسط امیرمحمد حبیبی
1 روز پیش
ورزش در روسیه
بازدید 47
0

ورزش در روسیه

محبوب ترین ورزش در روسیه فوتبال است. طبق نتایج تجزیه و تحلیل جستجوی Yandex رتبه بندی محبوب ترین ورزش ها در بین روس ها: ” فوتبال با 5 تا 10 میلیون درخواست در صدر فهرست محبوب ترین ورزش ها در روسیه قرار گرفت”. هاکی روی یخ با هندبال، بسکتبال، فوتسال، بوکس، اتومبیل رانی، والیبال، دو و میدانی، تنیس و شطرنج در رتبه دوم قرار گرفت. سایر ورزش های محبوب عبارتند از: باندی، بیاتلون، اسکیت بازی، وزنه برداری، ژیمناستیک، کشتی، هنرهای رزمی، اتحادیه راگبی و اسکی.

تصویر ورزش در روسیه

اتحاد جماهیر شوروی برای اولین بار در بازی های المپیک تابستانی 1952 شرکت کرد . ورزشکاران شوروی و بعداً روسیه هرگز از نظر تعداد مدال‌های طلا و مجموع مدال‌های جمع‌آوری‌شده در بازی‌های المپیک تابستانی که در آن شرکت کردند، کمتر از مقام چهارم به پایان رساندند. روسیه دارای بیشترین مدال های محروم شده به دلیل نقض دوپینگ (51)، بیشترین مدال از هر کشور، چهار برابر تعداد نایب قهرمان، و نزدیک به یک سوم کل جهانی است. تیم روسیه به دلیل رسوایی دوپینگ که توسط دولت حمایت می شد، تا حدی از بازی های المپیک 2016 ریو و المپیک زمستانی 2018 محروم شد. ورزشکاران روسی مجاز به شرکت در المپیک 2018 تحت یک پرچم بی طرف با نام “ورزشکاران المپیک از روسیه” بودند.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 ، کمیته بین المللی المپیک (IOC) “نقض آتش بس المپیک مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد” توسط روسیه را محکوم کرد. IOC از فدراسیون‌ها خواست تا ورزشکاران روسی را از شرکت در هر رویداد بین‌المللی تا اطلاع ثانوی منع کنند. کمیته بین‌المللی المپیک نیز حکم المپیک را از ولادیمیر پوتین پس گرفت. کمیته بین المللی پارالمپیک در 3 مارس ورزشکاران روسی را از شرکت در پارالمپیک زمستانی 2022 منع کرد.

تصویر ورزش در روسیه

در 12 اکتبر 2023، کمیته بین المللی المپیک بیانیه ای صادر کرد و خاطرنشان کرد که پس از آغاز تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در سال 2022، کمیته المپیک روسیه (ROC) به طور یکجانبه چهار منطقه را که در ابتدا تحت صلاحیت کمیته ملی المپیک اوکراین بودند، منتقل کرد : استان دونتسک ، استان لوهانسک ، استان خرسون ، و استان زاپوریژژیا به ROC؛ در آن زمان، رئیس آن گفت: “من هیچ مشکلی در اینجا نمی بینم.”IOC اعلام کرد که اقدام یکجانبه ROC نقض منشور المپیک است زیرا تمامیت ارضی کمیته ملی المپیک اوکراین را نقض می کند و همچنین تعلیق فوری عضویت ROC را اعلام کرد. IOC اعلام کرد که در نتیجه ROC دیگر حق فعالیت به عنوان کمیته ملی المپیک را ندارد و نمی تواند هیچ گونه بودجه ای از جنبش المپیک دریافت کند و IOC این حق را برای خود محفوظ می دارد که در مورد شرکت تصمیم بگیرد. ورزشکاران بی طرف انفرادی با پاسپورت روسی در بازی های المپیک پاریس 2024 و بازی های المپیک زمستانی میلان کورتینا 2026.

تصویر ورزش در روسیه

دو و میدانی 

روسیه به دلیل دوپینگ دولتی از حضور در مسابقات جهانی 2017 و 2019 محروم شد . از سال 2022، به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 ، World Athletics همه ورزشکاران، پرسنل پشتیبانی و مقامات روسی را از تمام رویدادهای سری جهانی دو و میدانی برای آینده قابل پیش بینی، از جمله ورزشکاران دارای وضعیت ANA محروم کرده است. همچنین از مارس 2022، پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 ، لیگ الماس ورزشکاران روسی و بلاروسی را از تمام مسابقات دو و میدانی خود حذف کرد. 

باندی

یکی از ورزش های سنتی محبوب باندی است (به طور غیررسمی “هاکی روسی” نامیده می شود). این یک ورزش ملی در نظر گرفته می شود، و یکی از بزرگترین ورزش های تماشاگر است. طبق یک نظرسنجی، این ورزش سومین ورزش محبوب در روسیه است. فدراسیون بین المللی باندی در سال 1955 توسط اتحاد جماهیر شوروی و سه کشور شمال اروپا تأسیس شد . باندی تنها ورزشی است که از حمایت کلیسای ارتدکس روسیه برخوردار است. تیم ملی شوروی تمام مسابقات جهانی باندی را از آغاز 1957 تا 1979 برد. تیم ملی زنان مدال نقره ششمین دوره مسابقات جهانی را به دست آورد.

تصویر ورزش در روسیه

پس از توصیه‌های کمیته بین‌المللی المپیک پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 ، فدراسیون بین‌المللی باندی روسیه را از شرکت در مسابقات قهرمانی جهانی باندی زنان در سال 2022 محروم کرد. مسابقات قهرمانی جهانی باندی مردان در سال 2020 قرار بود در روسیه برگزار شود، اما در 1 مارس 2022 لغو شد، زیرا فنلاند، سوئد، نروژ و ایالات متحده اعلام کردند که به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین در مسابقات روسیه شرکت نخواهند کرد.  

بسکتبال 

بسکتبال یک ورزش محبوب در روسیه است. تیم ملی بسکتبال روسیه پس از تیم ملی بسکتبال اتحاد جماهیر شوروی ، چندین عنوان بین المللی را به دست آورده است.

پس از حمله روسیه به اوکراین در سال 2022 ، فدراسیون بین المللی بسکتبال (FIBA) تیم ها و مقامات روسی را محروم کرد. یورولیگ زسکا مسکو ، یونیکس کازان و زنیت سن پترزبورگ را به حالت تعلیق درآورد. جام ملت های بسکتبال پی بی سی لوکوموتیو کوبان تعلیق شد. یورو لیگ زنان UMMC Ekaterinburg ، دینامو کورسک ، و MBA مسکو را تعلیق کرد. انجمن ملی بسکتبال (NBA) تمام فعالیت های تجاری در روسیه، از جمله پخش برنامه ها را به حالت تعلیق درآورد. 

تصویر ورزش در روسیه

بوکس

روسیه تعدادی قهرمان بوکس جهان و قهرمان المپیک داشته است.

در ژوئن 2023، انجمن بین‌المللی بوکس (IBA) به رهبری عمر کرملف ، دبیر کل فدراسیون بوکس روسیه ، پس از رای‌گیری در جلسه کمیته بین‌المللی المپیک فوق‌العاده از جنبش المپیک اخراج شد. در مجموع 69 عضو IOC از پیشنهاد هیئت اجرایی IOC برای اخراج IBA حمایت کردند، تنها با یک رای مخالف. رئیس کمیته المپیک روسیه از این اخراج انتقاد کرد. 

شمشیربازی 

شمشیربازی در روسیه تزاری یک ورزش محبوب در میان نخبگان روسیه بود. این ورزش در اتحاد جماهیر شوروی به عنوان یک ورزش برای علاقه مندان به شمشیربازی تبدیل شد و به یک ورزش قابل مشاهده برای مردم شوروی تبدیل شد که از نظر موفقیت و محبوبیت در دهه 1980 به اوج خود رسید.

تصویر ورزش در روسیه

پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 ، فدراسیون بین المللی شمشیربازی (FIE) ورزشکاران و مقامات روسیه و بلاروس را محروم کرد. همه رویدادها در روسیه و بلاروس را لغو کرد یا تغییر خواهد داد. علیشیر عثمانوف ، رئیس جمهور روسیه، پس از اعمال تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه وی، از سمت خود کناره گیری کرد. در ژوئن 2022، استانیسلاو پوزدنیاکوف ، رئیس کمیته المپیک روسیه (ROC) از سمت خود به عنوان رئیس کنفدراسیون شمشیربازی اروپا (EFC) در یک کنگره فوق‌العاده پس از رای عدم اعتماد به اتفاق آرا به پوزدنیاکف در مارس 2022 برکنار شد. به رفتار بیگانه هراسانه خود در پی تهاجم روسیه به اوکراین. در واکنش به مهاجرت به ایالات متحده در سال 2023 شمشیربازان المپیکی روسی، سرگئی بیدا ( برنده مدال نقره ) و همسرش ویولتا خراپینا بیدا، شمشیرباز اپه، به کنستانتین لوخانوف قهرمان دو دوره سابر جهان به عنوان نفر دوم پیوستند. سومین شمشیربازان المپیکی روسیه که پس از حمله روسیه به اوکراین به ایالات متحده مهاجرت کردند، در ژوئیه 2023 فدراسیون شمشیربازی روسیه تصمیم خود را برای اخراج الکساندر گلازونوف سرمربی تیم ملی روسیه اعلام کرد.

تصویر ورزش در روسیه

اسکیت بازی

اسکیت بازی یک ورزش محبوب در روسیه است. در دهه 1960، اتحاد جماهیر شوروی مدال های زیادی در اسکیت نمایشی، به ویژه در اسکیت جفتی و رقص روی یخ به دست آورد. در هر بازی‌های المپیک زمستانی از سال 1964 تا 2006، یک زوج شوروی یا روسی طلا گرفتند. این رشته در سال 2010 زمانی که یک جفت چینی در بازی های المپیک زمستانی 2010 طلا گرفتند، پایان یافت، یک جفت روسی در المپیک زمستانی 2014 در سوچی به طلای جفت بازگشتند. 

پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 ، اتحادیه بین المللی اسکیت تمامی ورزشکاران روسیه را تا اطلاع ثانوی از حضور در مسابقات محروم کرد.

فوتبال 

اولین تیم های فوتبال در امپراتوری روسیه در اواخر دهه 1870 ظاهر شدند، اما آنها متشکل از خارجی هایی بودند که در روسیه زندگی می کردند (انگلیسی، اسکاتلندی، آلمانی). به زودی تیم های روسی شروع به ظهور کردند. در 24 اکتبر 1897 اولین مسابقه رسمی در امپراتوری روسیه برگزار شد. در سال 1912 اولین مسابقات قهرمانی فوتبال در امپراتوری روسیه برگزار شد.

تصویر ورزش در روسیه

در 28 فوریه 2022، به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 و بر اساس توصیه کمیته بین المللی المپیک (IOC)، فیفا و یوفا حضور روسیه را از جمله در جام جهانی 2022 قطر به حالت تعلیق درآوردند . اتحادیه فوتبال روسیه در مورد محرومیت های فیفا و یوفا به دادگاه داوری ورزشی اعتراض کرد که این محرومیت ها را تایید کرد.

ژیمناستیک 

قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، تیم ژیمناستیک زنان شوروی تمام عناوین تیمی را در مسابقات قهرمانی جهان و در بازی‌های المپیک تابستانی به غیر از المپیک 1984 که در آن شرکت نکردند و جهانی 1966، 1979 و 1987 به دست آورد. مسابقات قهرمانی بیشتر ژیمناست‌های شوروی اهل اتحاد جماهیر شوروی روسیه بودند . روسیه در همه مسابقات جهانی و المپیک در هر دو رشته MAG و WAG مدال گرفته است، به جز در المپیک 2008 که تیم زنان روسیه هیچ مدالی کسب نکرد.

تصویر ورزش در روسیه

ژیمناستیک ریتمیک یک ورزش محبوب در روسیه است. باشگاه های ژیمناستیک ریتمیک زیادی در روسیه وجود دارد، از جمله مدرسه گازپروم که در آن ایرینا وینر به ژیمناست های ریتمیک در نووگورسک، مسکو، جایی که تیم ملی روسیه نیز مستقر است، آموزش می دهد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین ، فدراسیون بین المللی ژیمناستیک (FIG) ورزشکاران و مقامات روسی از جمله داوران را ممنوع کرد. همچنین اعلام کرد که “کلیه مسابقات جام جهانی فوتبال و جام جهانی چالشی که برای برگزاری در روسیه برنامه ریزی شده بود… لغو می شوند و هیچ رویداد دیگری به روسیه… تا اطلاع ثانوی اختصاص داده نخواهد شد.” FIG همچنین پرچم روسیه را در رویدادهای خود ممنوع کرد. 

تصویر ورزش در روسیه

هندبال 

هندبال در روسیه محبوب است. در واکنش به حمله روسیه به اوکراین ، فدراسیون بین‌المللی هندبال ورزشکاران و مقامات روسیه و بلاروس را محروم کرد و فدراسیون هندبال اروپا تیم‌های ملی روسیه و بلاروس و همچنین باشگاه‌های روسیه و بلاروس را که در رقابت‌های هندبال اروپایی شرکت می‌کنند، محروم کرد. داوران، مقامات و اعضای کمیسیون از روسیه و بلاروس برای فعالیت های آینده فراخوانده نخواهند شد. و سازمان دهندگان جدید برای YAC 16 EHF هندبال ساحلی EURO و مسابقات مقدماتی برای هندبال ساحلی EURO 2023، که قرار بود در مسکو برگزار شود، جستجو خواهند شد.

جودو 

محبوبیت جودو در روسیه با ترویج این ورزش توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین افزایش یافت و روسیه چندین قهرمان المپیک و جهان را تولید کرد.

پس از حمله روسیه به اوکراین ، فدراسیون بین المللی جودو (IJF) پوتین را که از علاقه مندان به جودو است، به عنوان رئیس و سفیر افتخاری خود برکنار کرد.  IJF همچنین آرکادی روتنبرگ روسی را از عضویت کمیته اجرایی IJF برکنار کرد. همچنین تمام مسابقات در روسیه را لغو کرد، اما به ورزشکاران آنها اجازه داد تا به عنوان ورزشکاران بی طرف شرکت کنند.

تصویر ورزش در روسیه

هنرهای رزمی ترکیبی 

در روسیه، هنرهای رزمی مختلط (MMA) یکی دیگر از ورزش های محبوب است که مبارزان بین المللی و ملی کلاس جهانی را تولید می کند. این کشور مبارزان MMA معروفی مانند فدور املیاننکو و خابیب نورماگومدوف را تولید کرده است که دو تن از بهترین مبارزان تمام دوران و در مورد املیاننکو بهترین مبارزان تمام دوران محسوب می شوند. نام های دیگری که باید برجسته شوند عبارتند از: اسلام ماخاچف ، خمزات چیمایف ، پتر یان ، الکسی اولینیک ، ولک هان ، اولگ تاکتاروف و علی باگوتینوف .

پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 ، IMMAF عضویت اتحادیه MMA روسیه را به حالت تعلیق درآورد . فدراسیون روسیه را از شرکت در تمام مسابقات قهرمانی IMMAF منع کرد و سازماندهی رویدادهای IMMAF در روسیه را ممنوع کرد. 

سامبو یک ورزش محبوب در روسیه است که منشا آن اتحاد جماهیر شوروی است.

تصویر ورزش در روسیه

مسابقات موتور سیکلت 

مسابقات موتور سیکلت در روسیه رایج است. پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022، فدراسیون بین المللی موتورسیکلتیسم (FIM) همه موتورسواران، تیم ها، مقامات و مسابقات روسی و بلاروسی را ممنوع کرد. ​​یکی از رویدادهای جایزه بزرگ سال 2022 ، FIM Speedway GP MFR – Togliatti را که قرار بود در 9 ژوئیه در تولیاتی برگزار شود، لغو کرد و اظهار داشت که «در شرایط فعلی امکان برگزاری مسابقات FIM Speedway وجود ندارد.

سایر ورزش های زمستانی 

دیگر ورزش های زمستانی که شوروی ها و روس ها در آن شرکت کرده اند عبارتند از: باب سورتمه ، اسکلت ، و لوژ .

پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 ، فدراسیون بین المللی باب سورتمه و اسکلت حضور ورزشکاران و مقامات روسی را به حالت تعلیق درآورد. همچنین فدراسیون باب سورتمه روسیه را تا کنگره بعدی آن در ژوئیه 2022 به حالت تعلیق درآورد.

تصویر ورزش در روسیه

همچنین پس از تهاجم روسیه، فدراسیون بین المللی لوژ همه ورزشکاران، مربیان و مقامات روسی را از حضور در مسابقات خود محروم کرد. همچنین تمام مقامات روسی که توسط هیئت اجرایی در کمیسیون ها و گروه های کاری خود منصوب شده بودند را تعلیق کرد و روسیه را واجد شرایط میزبانی هیچ یک از رویدادهای خود نکرد. در ماه مه 2023، فدراسیون بین‌المللی اسکی (FIS) ممنوعیت خود را برای ورزشکاران و مقامات روسی و بلاروسی در رویدادهای خود تمدید کرد. 

شنا و غواصی 

شنا برای اکثر روس ها یک ورزش نخبه است. با این حال، قبل از انحلال اتحاد جماهیر شوروی ، شنا یک ورزش نهادینه و تفریحی بود. روسیه به موفقیت اتحاد جماهیر شوروی دست نیافته است. 

در مارس 2022، پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 ، فینا همه روس‌ها را از شرکت در مسابقات جهانی ورزش‌های آبی در سال 2022 منع کرد و مسابقات قهرمانی شنای جهانی 2022 فینا (25 متر) را از برگزاری در روسیه منع کرد. این پس از ممنوعیت نامحدود ورزشکاران و مقامات روسیه از پوشیدن رنگ های روسیه، شنا به نمایندگی از روسیه با نام روسیه، و پخش سرود ملی روسیه در موردی که یک ورزشکار از روسیه برنده یک رویداد شد، رخ داد.

تصویر ورزش در روسیه

تنیس 

مارات سافین و یوگنی کافلنیکوف از موفق ترین بازیکنان مرد روسیه هستند. آنها هر کدام دو عنوان گرند اسلم را به دست آوردند که کافلنیکوف در سال 1996 اوپن فرانسه و 1999 اوپن استرالیا را به دست آورد . صفین در سال 2000 در اوپن آمریکا و در سال 2005 در اوپن استرالیا قهرمان شد . کافلنیکوف همچنین در بازی های المپیک 2000 مدال طلا را کسب کرد . مردان روسیه سه عنوان قهرمانی در جام دیویس ( 2002 ، 2006 ، 2021 ) و یک جام ATP ( 2021 ) را به دست آوردند. روسیه همچنین شاهد حضور استعدادهای جدید در رده بندی مردان با دانیل مدودف است که برای مدت کوتاهی در اوایل سال 2022 به رتبه یک در رتبه بندی رسید و آندری روبلوف . مدودف در سال 2021 در برابر نواک جوکوویچ قهرمان US Open شد و به پنج فینال گرند اسلم دیگر رسیده است. اوپن آمریکا 2019 ، جایی که او به رافائل نادال باخت ، اوپن استرالیا 2021 که به جوکوویچ باخت، اوپن استرالیا 2022 که همچنین به نادال باخت، اوپن آمریکا 2023 به جوکوویچ و اوپن استرالیا 2024 به جانیک سینر . از دیگر بازیکنان برجسته روسیه می توان به نیکولای داویدنکو که در سال 2009 فینال ATP را برد، میخائیل یوژنی و کارن خاچانوف اشاره کرد.

تصویر ورزش در روسیه

در واکنش به حمله روسیه به اوکراین ، انجمن تنیس حرفه ای (ATP) مسابقات آزاد سن پترزبورگ 2022 را از سن پترزبورگ به قزاقستان منتقل کرد . فدراسیون بین المللی تنیس (ITF) همه مسابقات در روسیه را لغو کرد. ITF همچنین روسیه را از مسابقات بین‌المللی تیمی، که شامل جام دیویس ، جام بیلی ژان کینگ ، و جام ATP می‌شود ، حذف کرد و فدراسیون تنیس روسیه را به حالت تعلیق درآورد . با این حال، ATP و WTA از تسلیم شدن در برابر فشارهای بین المللی برای محروم کردن بازیکنان فردی از مسابقات خودداری کردند. بازیکنان روسی ادامه خواهند داد، اما تحت پرچم ملی روسیه بازی نمی کنند. 

در آوریل 2022، برگزارکنندگان مسابقات قهرمانی ویمبلدون ، یک رویداد در سطح گرند اسلم در بریتانیا، بازیکنان نماینده روسیه را از ورود به دوره 2022 این مسابقات منع کردند. LTA ، انجمن تنیس بریتانیا، همچنین بازیکنان نماینده روسیه را از مسابقات کوچکتر تنیس در بریتانیا منع کرد. در پاسخ، ATP ، WTA ، و ITF امتیازات ویمبلدون را از دست دادند، زیرا نگرانی‌هایشان بر اساس اصل مشارکت بر اساس شایستگی است.

تصویر ورزش در روسیه

والیبال 

تیم ملی والیبال زنان روسیه در رده‌بندی جهانی FIVB در رده هشتم قرار دارد . رکورد دستاوردهای تیم والیبال زنان روسیه:

  • 2 مدال نقره المپیک (2000 و 2004)
  • 2 مدال طلای مسابقات جهانی FIVB (2006 و 2010)
  • 1 مدال طلای جام قهرمانان بزرگ جهان والیبال FIVB (1997)، 1 مدال نقره (2001) و 1 مدال برنز (1993) 

روسیه یک تیم ملی زنان در والیبال ساحلی را معرفی کرد که در جام قاره‌ای والیبال ساحلی CEV 2018–2020 شرکت کرد. 

در واکنش به حمله روسیه به اوکراین در سال 2022 ، فدراسیون بین‌المللی والیبال تمامی تیم‌های ملی، باشگاه‌ها و مقامات روسیه و همچنین ورزشکاران والیبال ساحلی و برفی را از همه رویدادها محروم کرد و حق میزبانی والیبال FIVB 2022 را از روسیه سلب کرد. مسابقات قهرمانی جهان مردان در آگوست 2022 و بازی‌های جابه‌جایی که قرار بود در ژوئن و جولای در روسیه برگزار شود. کنفدراسیون والیبال اروپا (CEV) همچنین تمام تیم‌های ملی، باشگاه‌ها و مقامات روسیه را از شرکت در مسابقات اروپایی منع کرد و همه اعضای روسیه را از فعالیت‌های مربوطه خود در ارگان‌های CEV محروم کرد. در ژوئن 2023، فدراسیون اعلام کرد که تصمیم گرفته است محرومیت خود را از حضور تیم‌های روسیه و بلاروس در رشته‌های والیبال، والیبال ساحلی و والیبال برفی که شامل تیم‌های ملی روسیه و بلاروس، باشگاه‌ها، مسئولان و والیبال ساحلی و والیبال برفی می‌شود، حفظ کند. بازیکنان در رویدادهای بین المللی و قاره ای. 

تصویر ورزش در روسیه

کشتی 

روسیه چندین قهرمان کشتی المپیک و جهانی تولید کرده است. کشتی در روسیه در دسترس ترین و قابل بازی ترین ورزش برای پسران و بزرگسالان جوان است، به ویژه در جمهوری های قفقاز و مناطق ( چچن ، داغستان ، کاراچای-چرکس ، اوستیای شمالی ، کاباردینو-بالکاریا ، اینگوشتیا ).

روسیه چندین قهرمان کشتی المپیک و جهانی تولید کرده است. کشتی در روسیه در دسترس ترین و قابل بازی ترین ورزش برای پسران و بزرگسالان جوان است، به ویژه در جمهوری های قفقاز و مناطق ( چچن ، داغستان ، کاراچای-چرکس ، اوستیای شمالی ، کاباردینو-بالکاریا ، اینگوشتیا ).

تصویر ورزش در روسیه

اتحادیه راگبی 

اتحادیه راگبی در روسیه برگزار می شود. روسیه توسط هیئت بین المللی راگبی (IRB) در مارس 2022،  با بیش از 100 باشگاه و نزدیک به 20000 بازیکن در سطح ملی، در رتبه 25 جهان قرار گرفت . راگبی داخلی روسیه در سال 2005 با راه اندازی لیگ حرفه ای راگبی حرفه ای شد .

فوتبال راگبی در امپراتوری روسیه قبل از انقلاب روسیه بود ، اما فقط به صورت پراکنده بازی می شد. به نظر می رسد که این اولین کد فوتبال (غیر بومی) است که در روسیه بازی می شود، حدود یک دهه قبل از معرفی فوتبال انجمنی . با این حال، در سال 1886، پلیس روسیه راگبی را تحت فشار قرار داد زیرا آنها آن را “وحشیانه و قابل تحریک تظاهرات و شورش” می دانستند، روسیه در جام جهانی راگبی 2011 در نیوزیلند شرکت کرد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 ، راگبی جهانی و راگبی اروپا روسیه را از رقابت‌های اتحادیه راگبی قاره‌ای اروپا و بین‌المللی محروم کردند. علاوه بر این، اتحادیه راگبی روسیه از راگبی جهانی و راگبی اروپا به حالت تعلیق درآمد. 

تصویر ورزش در روسیه

وزنه برداری 

یک رقابت مردان قوی در روسیه پاورلیفتینگ است که شبیه به یک نوع از وزنه برداری است. روسیه در فدراسیون بین المللی پاورلیفتینگ فعال است و به همراه ایالات متحده آمریکا ، لهستان ، نروژ ، انگلستان ، تایوان ، سوئد ، فنلاند ، ژاپن و اوکراین یکی از موفق ترین کشورهاست .

شطرنج 

شطرنج یک سرگرمی مورد علاقه و ورزشی است که در دوران پس از جنگ (1945-1945) توسط روس ها تسلط داشته است. برنده مسابقات جهانی شطرنج در سال 1948، میخائیل بوتوینیک روسی ، دوران تسلط شوروی در جهان شطرنج را آغاز کرد.

دهه 1990 تحت سلطه کاسپاروف بود که در بیشتر تورنمنت هایی که در آن شرکت می کرد پیروز شد و در لیست جولای 1999 به رکورد 2851 رسید. در سال 2017، 25 نفر از 100 شطرنج باز برتر جهان روسی هستند. 

تصویر ورزش در روسیه

موتورسواری 

ویتالی پتروف اولین راننده فرمول یک روسیه در سال 2010 شد. او به مدت سه فصل با تیم های رنو و کاترهام F1 در فرمول یک رانندگی کرد و در گرندپری استرالیا 2011 سوم شد . دانیل کویت اولین بازی خود را در فرمول یک در سال 2014 انجام داد و در گرندپری مجارستان 2015 مقام دوم را به دست آورد. جایزه بزرگ روسیه به تقویم فصل فرمول یک 2014 پیوست که در اتودروم سوچی برگزار شد . سرگئی سیروتکین در سال 2018 به گرید پیوست اما بعد از آن فصل ادامه نداد. نیکیتا مازپین چهارمین راننده روسی شد که در فرمول 1 برای تیم Haas F1 شرکت کرد . او در مسابقات جهانی فرمول یک سال 2021 شرکت کرد ، اما به دلیل رسوایی دوپینگ روسیه ، به عنوان یک رقیب بی طرف شرکت کرد. 

تصویر ورزش در روسیه

در سال 2022، گرندپری روسیه، در اتودروم سوچی ، قرار بود برگزار شود، اما به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 ، FIA مسابقه را لغو کرد. پس از تهاجم روسیه که منجر به تحریم‌های اتحادیه اروپا شد، از جمله برخی تحریم‌ها علیه Uralkali ، شرکتی که متعلق به پدر نیکیتا مازپین بود، هاس او را قبل از مسابقه اول اخراج کرد. 

همچنین به دلیل تهاجم، فدراسیون بین المللی اتومبیل (FIA) تیم های روسی را محروم کرد و برگزاری مسابقات در روسیه را ممنوع کرد. همچنین اعضای FIA روسیه را از نقش‌های افسران منتخب یا اعضای کمیسیون محروم کرد و کمک‌های مالی FIA به اعضای روسی را ممنوع کرد. رقبای انفرادی روسی مجاز به شرکت در مسابقات به عنوان بی طرف، بدون نمادهای ملی، پرچم، رنگ و سرود خود بودند. هیئت حاکمه موتوراسپرت بریتانیا Motorsport UK رانندگان روسی را از شرکت در رویدادهای موتوراسپرت بریتانیا منع کرد، بنابراین راننده F1 روسی نیکیتا مازپین را از شرکت در نسخه آتی سال 2022 جایزه بزرگ بریتانیا در سیلورستون که قرار است در ماه ژوئیه (در هر صورت) برگزار شود، منع کرد. ، او توسط تیمش اخراج شد)، با موتوراسپرت استرالیا حرکت مشابهی را در نظر گرفت. 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سمن ناز گلچوبیان

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات هورخ

  • زیبایی
  • تناسب اندام
  • آشپزی
  • پوشیدنی ها
  • سفر و گردشگری
15 مورد از بهترین مارک های مراقبت از پوست

15 مورد از بهترین مارک های مراقبت از پوست

1 ماه پیش
13 بهترین لوسیون بدن رتینول که به پوستی سفت تر و صاف تر منجر می شود

13 بهترین لوسیون بدن رتینول که به پوستی سفت تر و صاف تر منجر می شود

1 ماه پیش
بررسی ریمل میبلین مدل SENSATIONAL

بررسی ریمل میبلین مدل SENSATIONAL

1 ماه پیش
آیا آرایش با محصولات شگلم واقعا خوب است؟

آیا آرایش با محصولات شگلم واقعا خوب است؟

1 ماه پیش
آشنایی با 10 نفر از محبوب ترین بازیکنان تاریخ روسیه

آشنایی با 10 نفر از محبوب ترین بازیکنان تاریخ روسیه

2 هفته پیش
تصویر بهترین ورزش های محل کار؛ ورزش برای پشت میز نشین‌ها | هورخ

بهترین ورزش های محل کار؛ ورزش برای پشت میز نشین‌ها

2 ماه پیش
تصویر چگونه به پاهای خود را چاق کنیم؛ ترفندهای چاق شدن پا | هورخ

چگونه به پاهای خود را چاق کنیم؛ ترفندهای چاق شدن پا

2 ماه پیش
تصویر بهترین تمرینات بدنسازی برای رزمی کاران | هورخ

بهترین تمرینات بدنسازی برای رزمی کاران

2 ماه پیش

طرز تهیه قطاب یزد هم به پیمانه هم به وزن

2 ماه پیش
تصویر نحوه درست‌کردن مافین رژیمی خوشمزه | هورخ

نحوه درست‌کردن مافین رژیمی خوشمزه

2 ماه پیش
تصویر طریقه‌های پخت آش رژیمی: لاغری با غذای رژیمی | هورخ

طریقه‌های پخت آش رژیمی: لاغری با غذای رژیمی

2 ماه پیش
تصویر نحوه درست‌کردن کوکی رژیمی؛ میان‌وعده سالم و خوش‌مزه | هورخ

نحوه درست‌کردن کوکی رژیمی؛ میان‌وعده سالم و خوش‌مزه

3 ماه پیش
تصویر ست مجلسی جذاب

درخشش بی‌نظیر در مجالس با جدیدترین ست مجلسی جذاب

3 ماه پیش
شلوار جین ایرانی و خارجی

معرفی بهترین برند شلوار جین در سال 2024؛ انواع شلوار جین

3 ماه پیش
تصویر ست جذاب مردانه و زنانه

ست جذاب مردانه و زنانه برای روز عادی

3 ماه پیش
بهترین لباس راحتی برای مردان و زنان

معرفی بهترین لباس راحتی مردانه و زنانه؛ استایل شیک و راحت

3 ماه پیش
تصویر ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

1 روز پیش
تصویر هزینه زندگی در انگلستان

هزینه زندگی در انگلستان

1 روز پیش
تصویر اقامت با خرید ملک در انگلستان

اقامت با خرید ملک در انگلستان

2 روز پیش
تصویر مهاجرت و گرفتن اقامت با تولد در انگلستان

مهاجرت و گرفتن اقامت با تولد در انگلستان

4 روز پیش