تصویر زیبایی از ببر بنگال از حیوانات ملی
حیوانات ملی و نماینده کشورها در حیات وحش
نوشته شده توسط فائزه ربیعی
1 روز پیش
تصویر ویزای تحصیلی آلمان
ویزای تحصیلی آلمان
نوشته شده توسط امیرمحمد حبیبی
1 روز پیش
تصویر هزینه زندگی در انگلستان
هزینه زندگی در انگلستان
نوشته شده توسط امیرمحمد حبیبی
1 روز پیش
تصویر مهاجرت از طریق خرید ملک در کانادا
بازدید 40
0

مهاجرت از طریق خرید ملک در کانادا

تعدد درخواست برای اخذ اقامت در کانادا بسیار زیاد است. یکی از دلایل مهم این امر، زبان رسمی این کشور بوده که انگلیسی است. راه‌های مختلفی برای کسب اقامت دائم در کانادا وجود دارد، اما برای برخی از افراد، این راه‌ها ممکن است دشوار یا حتی غیرممکن به نظر برسد. بنابراین، متقاضیان همواره به دنبال راه‌های جایگزینی می‌گردند که از مسیر ساده‌تری به اقامت دائم در کانادا برسند. حالا سوال این است: آیا مهاجرت از طریق خرید ملک در کانادا امکان پذیر است؟ به زبان ساده‌تر، آیا می‌توان با خرید ملک در کانادا، اقامت دائم در این کشور را بدست آورد؟ یا اینکه خرید ملک می‌تواند به نحوی غیر مستقیم منجر به اخذ اقامت دائم در کانادا شود؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

آیا مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک امکان‌پذیر است؟

در ابتدا باید بدانیم که آیا افراد خارجی می‌توانند در کانادا ملک بخرند؟ پاسخ به این سوال مثبت است. کانادا همواره استقبال می‌کند که سرمایه‌گذاران خارجی سرمایه خود را به این کشور منتقل کنند.

افراد خارجی می‌توانند بدون اینکه اقامت یا شهروندی کانادا را داشته باشند، با خرید ملک سرمایه‌گذاری کنند. تنها شرط لازم برای خرید ملک در کانادا این است که بودجه کافی داشته باشند.

در تاریخ 8 آوریل 2022، دولت جاستین ترودو ممنوعیت دو ساله‌ی سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات کانادا برای سرمایه‌گذاران خارجی را اعلام کرد. البته باید توجه داشت که این ممنوعیت موقتی است و دولت کانادا این تصمیم را به دلیل افزایش قیمت مسکن در سال 2021 بیش از 20 درصد اعلام کرده است.

سوال بعدی این است که آیا خرید ملک در کانادا برای اخذ اقامت، امکان‌پذیر است؟ متأسفانه، پاسخ به این سوال منفی است. مهاجرت از طریق خرید ملک در کانادا ممکن نیست.

بنابراین، اگر هدف شما مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک باشد، باید بدانید که چنین روشی در قوانین مهاجرتی کانادا وجود ندارد. برای رسیدن به اقامت دائم در این کشور، باید از برنامه‌های مهاجرتی دیگر اقدام نمایید. با این حال، افراد می‌توانند با استفاده از خرید ملک، ویزای موقتی دریافت نموده و به کانادا مهاجرت کنند. سپس، پس از مدتی با تغییر این ویزا به ویزای تحصیلی، ویزای کاری و…، اقامت دائم کانادا را نیز اخذ نمایند.

از آنجا که مهاجرت از طریق خرید ملک در کانادا میسر نیست و نیز راه مناسبی برای مهاجرت به کانادا نمی‌باشد، ممکن است بپرسید که آیا داشتن ملک در کانادا هیچ امتیازی برای دارنده ملک به وجود نمی‌آورد که شانس او را در روش‌های اخذ اقامت افزایش دهد؟ در قسمت بعد به این مورد خواهیم پرداخت.

اخذ اقامت کانادا با خرید ملک

همانطور که گفته شد، شما نمی‌توانید با گرفتن ملک به کانادا مهاجرت کنید. با این حال، داشتن دارایی در کانادا می‌تواند وابستگی شما به این کشور را نشان دهد و ممکن است به شما در پروسه مهاجرت کمک کند. به عنوان مثال:

اگر از طریق برنامه‌های استانی کانادا اقدام کنید، خرید ملک در یک استان خاص می‌تواند نشانه‌ای از تعهد شما به زندگی در این استان باشد. برای مثال، در برنامه‌های کارآفرینی استانی، متقاضی ملزم به راه‌اندازی کسب و کار در استان مورد نظر است. بنابراین، داشتن خانه می‌تواند برای استان این اطمینان را حاصل نماید که متقاضی پس از مهاجرت به کانادا قصد ترک استان و زندگی در استان دیگری را ندارد.

همچنین برای افرادی که به‌ وسیله ویزای بشردوستانه این کشور، به کانادا مهاجرت می‌نمایند، داشتن ملک در کانادا می‌تواند امتیاز مثبت باشد. با این حال، آفیسر مهاجرت قبل از تصمیم‌گیری، علاوه بر داشتن ملک، بسیاری از معیارهای دیگر را نیز در نظر می‌گیرد.

در بعضی از روش‌ها و در شرایط خاص، مالکیت ملک در کانادا ممکن است به صورت غیرمستقیم در پروسه‌ی اخذ اقامت تاثیر مثبتی داشته باشد. اگرچه با خرید ملک در کانادا نمی‌توان اقامت دائم این کشور را به دست آورد، اما فراموش نکنید که سرمایه‌گذاری در کانادا، همیشه مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی در سراسر دنیا بوده است.

مزایای خرید ملک در کانادا

اگرچه اکنون مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک امکان‌پذیر نیست، اما خرید ملک در کانادا مزایایی را برای خریدار به همراه دارد، از جمله:

  • بازار املاک کانادا در دهه‌های گذشته به صنعتی پول ساز تبدیل شده است که بازدهی بسیار بالا دارد. بنابراین، مهاجرت از طریق خرید ملک در کانادا، راهی فوق‌العاده برای ایجاد یک منبع درآمد است.
  • قیمت ملک در کانادا نسبت به دیگر کشورهای جهان مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به طور کلی املاک و مستغلات در این کشور قیمت مناسبی دارد.
  • بازار کانادا بسیار شفاف است و تمام اطلاعات مورد نیاز مربوط به بخش املاک و مستغلات به راحتی قابل دسترسی است.
  • کانادا به شدت از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کند و هیچ قانون و مقررات خاصی برای خرید ملک در مورد افراد غیر کانادایی وجود ندارد. این مسئله باعث می‌شود خرید ملک در کانادا برای غیر کانادایی‌ها پروسه‌ای سریع و مطمئن باشد.
  • در کانادا تقاضا برای املاک و مستغلات به طور غیرمنتظره‌ای رو به افزایش است و در نتیجه قیمت آن‌ها در کل کشور افزایش یافته است. این وضعیت ممکن است به مواردی مثل افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی و مهاجرت کارکنان ماهر به کانادا مربوط باشد.
  • افراد خارجی امکان خرید ملک در کانادا با وام را دارند.
  • مالیات ملک در کانادا در مقایسه با سایر کشورها مقرون‌ به‌ صرفه‌تر است.

انواع سرمایه گذاری در املاک کانادا

در بازار املاک کانادا، روش‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، و این گزینه‌ها به شما اجازه می‌دهد که با هر سطحی از بودجه، سرمایه‌گذاری مناسبی را انتخاب کنید. انواع مختلفی از سرمایه‌گذاری در املاک کانادا عبارتند از:

  • خرید خانه
  • نوسازی و فروش خانه
  • اجاره دادن خانه
  • خرید املاک تفریحی
  • خرید کاندو
  • خرید سهام درREIT

سرمایه‌گذاری در املاک کانادا با خرید خانه

هنگام خرید خانه (حتی اگر شما محل اقامت اصلی خود را بخرید) نه تنها مکانی برای زندگی خریداری می‌کنید، بلکه در حال انجام یک سرمایه‌گذاری بلند مدت هستید.

اگر می‌خواهید در کانادا سرمایه گذاری کرده یا ملکی خریداری نمایید، به شاخص‌های زیر توجه کنید:

۱. در منطقه‌ای خانه خریداری نمایید که مقدار جرم پایین‌تر باشد.

درباره مهاجرت به ساسکاچوان کانادا بخوانید…

۲. دسترسی آسان به سیستم حمل‌ونقل عمومی و بزرگراه‌ها وجود داشته باشد.

۳. به مدرسه نزدیک باشد.

۴. به امکانات رفاهی مناسب مانند رستوران‌ها، مراکز خرید و پارک‌ها دسترسی داشته باشد.

سرمایه‌گذاری در املاک کانادا با اجاره دادن ملک

اگر شما فردی هستید که تمایل ندارید در سرمایه‌گذاری ریسک کنید، شاید «نوسازی و فروش خانه» کمی برای شما دشوار به نظر برسد. در این صورت، یک روش عالی برای سرمایه‌گذاری در املاک کانادا، خرید یک خانه و اجاره دادن آن است.

داشتن ملک مسکونی این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که از طریق دریافت ماهیانه اجاره از مستأجر، از سرمایه خود درآمد کسب کنید.

سرمایه‌گذاری در کانادا با املاک تفریحی

هنگام خرید یک ملک تفریحی (که به آن “vacation property” گفته می‌شود)، مهم است که دلیل خرید آن را دقیقاً بررسی کنید.

اگر قصدتان سرمایه‌گذاری است و می‌خواهید از ملک خود درآمد کسب نمایید، توجه کنید آن را در مکانی که تقاضای اجاره در آنجا زیاد است، خریداری کنید؛ به عنوان مثال، ملک نزدیک یک دریاچه یا دریا با دسترسی به ساحل باشد، یا در فاصله زمانی کوتاه از یک شهر بزرگ واقع شده باشد. در این حالت شما می‌توانید میزان درآمد مناسبی از اجاره آن برای خود در نظر بگیرید.

سرمایه‌گذاری با خرید کاندو

اگر به دنبال راهی برای سرمایه‌گذاری در املاک کانادا هستید، می‌توانید واگذاری‌های پیش فروش کاندو را بررسی کنید. کاندو آپارتمانی است که معمولاً مساحت آن کم است و برای افراد مجرد یا خانواده‌های کم‌جمعیت مناسب است.

پیش‌خرید کاندو، روشی عالی برای سرمایه‌گذاری در املاک کانادا است. شما می‌توانید در منطقه‌ای که انتظار می‌رود قیمت کاندو در سال‌های آینده همچنان افزایش یابد، اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.

بهترین منبع برای این کار این است که خودتان تحقیقات کافی در مورد پیشرفت‌های آینده منطقه انجام دهید و همچنین با یک دلال معاملات مسکن آگاه و محلی نیز صحبت کنید.

سرمایه‌گذاری در کانادا با گرفتن سهام در REIT

“REIT” مخفف عبارت “Real Estate Investment Trust” است. در واقع REITها شرکت‌هایی در کانادا هستند که املاک و مستغلات درآمدزا دارند.

“REIT” می‌تواند دارای طیف گسترده‌ای از املاک باشد، شامل املاک تجاری از جمله دفاتر، آپارتمان‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز خرید و حتی املاک مسکونی. خرید سهام در “REIT”، یک روش خارق‌العاده برای سرمایه‌گذاری در املاک کانادا است.

وقتی که شما در یک REIT سهام می‌خرید، روی یک پروژه خاص سرمایه‌گذاری نمی‌کنید؛ بلکه سهام یک شرکت املاک و مستغلات را خریداری می‌کنید که ده‌ها یا حتی صدها ملک را در اختیار دارد و از آنجا که در ملک یا املاک خاصی سرمایه‌گذاری نمی‌کنید، سهام REIT با سهولت بیش‌تری قابل نقد کردن است.

خرید ملک به وسیله ویزای توریستی

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید ملک در کانادا هستند، می‌خواهند بدانند که آیا زمانی که با ویزای توریستی به کانادا سفر می‌کنند، می‌توانند ملکی را خریداری کنند یا خیر؟ پاسخ به این سوال مثبت است.

ویزای توریستی کانادا یک ویزای 5 ساله با چند بار اجازه ورود است، به این معنی که دارنده این ویزا می‌تواند به مدت 5 سال به آزادی و بدون محدودیت به کانادا سفر کند، اما هر بار مجاز به اقامت حداکثر شش ماه در این کشور است.

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک با ویزای توریستی به این صورت انجام می‌شود که شما در طول 6 ماهی که در کانادا حضور دارید، می‌توانید ملکی را خریداری کنید.

استفاده از این ویزا به شما امکان می‌دهد که طی 5 سال به صورت متعدد وارد کانادا شوید و همچنین به شما اجازه می‌دهد در سفرهای آینده‌تان به کانادا، معاملات خود را گسترش دهید. به این ترتیب می‌توانید به تنهایی ملکی را خرید و فروش کنید یا از خدمات یک وکیل مسکن محلی در کانادا بهره ببرید.

اگرچه اخذ اقامت دائم از طریق خرید ملک ممکن نیست، اما سرمایه‌گذاری در املاک کانادا به میزان قابل توجهی سودآور است، که باعث شده سرمایه‌گذاران زیادی به حوزه املاک در کانادا روی آورند. افزایش قیمت ملک در کانادا هم بخاطر همین مسئله است.

بهترین شهرهای کانادا برای خرید ملک

کانادا با طبیعت بکر و زیبا و شهر‌های مدرن و پر رونق، در واقع همه چیز برای یک زندگی ایده‌آل را در خود جای داده است. اگر به دنبال خرید ملک در کانادا هستید، اولین سوالی که ممکن است از خود بپرسید این است که کدام شهر برای ایرانیان در کانادا بهترین شهر است؟

پاسخ به این سوال بستگی به اولویت‌های شما دارد. فاکتورهایی مانند قیمت ملک، آب و هوا، قدرت اقتصادی و جمعیت استان، مواردی هستند که در انتخاب منطقه برای خرید ملک در کانادا بسیار مهم است.

بر اساس یک گزارش منتشر شده در سایت مانی سنس، ایالت انتاریو به دلیل داشتن اقتصاد قوی، نرخ جرم و جنایت کم و آب و هوای خوب، بهترین مکان برای زندگی در نظر گرفته شده ، این گزارش به شهر «اوک ویل» به عنوان بهترین شهر کانادا برای مهاجران اشاره کرده است. اوک ویل یک شهر پر جمعیت در جنوب این ایالت بوده که در کنار دریاچه انتاریو واقع شده است.

علاوه بر این، انتاریو به عنوان بهترین مکان برای تازه واردین به کانادا، سومین استان برتر برای بازنشستگی و پنجمین استان برتر برای تشکیل خانواده معرفی شده است.

در صورتی که از طریق خرید ملک به دنبال اقامت در کانادا هستید و هزینه زندگی برایتان مهم است، استان‌های «نیوبرانزویک»، «نیوفاندلند و لابرادور» و «کبک» به ترتیب به عنوان ارزان‌ترین استان‌های کانادا برای زندگی شناخته شده‌اند.

قیمت خرید ملک در کانادا

قیمت ملک در کانادا به سرعت در حال افزایش است؛ زیرا تقاضا بیشتر از عرضه است. این افزایش قیمت در چند سال اخیر به دلیل نرخ بهره پایین، مهاجرت و ورود سرمایه از کشورهای خارجی به کانادا رخ داده است.

در کل، قیمت خرید ملک در شهرهای بزرگ کانادا بیشتر از آنچه در شهرهای کوچک و مناطق روستایی دیده می‌شود، است. بالاترین قیمت خانه در کانادا معمولاً در سواحل غربی، به خصوص در ونکوور/بریتیش کلمبیا، قرار دارد؛ جایی که آب و هوای معتدل و جذابی وجود دارد.

عواملی مانند آب و هوای سرد زمستانی یا فاصله از بازارهای اصلی معمولاً منجر به کاهش قیمت ملک می‌شود. به عنوان مثال، قیمت ملک در منیتوبا و جزیره پرنس ادوارد پایین‌تر است.

لازم به ذکر است فردی که در کانادا اقامت ندارد، در صورت خرید ملک باید 35.5 درصد از قیمت ملک را به صورت نقدی پرداخت کند.

در جدول زیر، می‌توانید میانگین قیمت خرید خانه در مناطق مختلف کانادا در سال‌های 2021 و 2022 را مشاهده کنید:

استانمیانگین قیمت خانه در 2021میانگین قیمت خانه در 2022
ونکوور بزرگ1,155,700 دلار کانادا1,374,500 دلار کانادا
بریتیش کلمبیا (بدون ونکوور بزرگ)614,900776,000
کلگری437,400511,600
ساسکاتون327,900338,500
وینیپگ315,500351,100
تورنتو بزرگ1,036,9001,354,000
مونکتون بزرگ251,000344,200
هالیفاکس-دارتموث382,900528,100
جزیره پرنس ادوارد271,300335,700
سنت جونز267,900296,200
جدول میانگین قیمت خرید خانه در کانادا

قیمت خانه در ایالت انتاریو، کانادا

در چند سال گذشته، بازار املاک و مستغلات مسکونی در انتاریو به یک رونق بی‌سابقه دست یافته است، که افزایش قیمت‌ها نگرانی‌هایی را در مورد وجود حباب قیمت مسکن ایجاد کرده است.

برای حل این مشکل، سیاست‌گذاران اقداماتی انجام داده‌اند، از جمله افزایش مالیات برای خریداران خارجی که تمایل به خرید ملک در انتاریو دارند. در حال حاضر، نرخ مالیات برای خرید خانه در انتاریو برای افراد خارجی به 20 درصد افزایش یافته است؛ این تصمیم از مارس 2022 اعمال شده است.

مالیات ملک در کانادا

مالیات در کانادا هزینه‌ای است که دولت برای تامین مالی خدمات عمومی از صاحبان املاک می‌گیرد. هر نوع ملکی که در کانادا داشته باشید، باید مالیات آن را پرداخت کنید، بدون اهمیت به اینکه مسکونی باشد یا تجاری. هم مستاجران و هم کسانی که خانه خود را اجاره داده‌اند باید مالیات پرداخت کنند.

مالکان، مالیات را مستقیماً به شهرداری پرداخت می‌کنند، اما مستاجران مالیات را به عنوان بخشی از اجاره ماهانه خود واریز می‌نمایند. نرخ مالیات و تعداد دفعات پرداخت آن، بستگی به منطقه و استان دارد و ممکن است سالانه، شش ماهه یا سه ماهه انجام شود.

به طور معمول، نرخ مالیات بر املاک بین محدوده ٪0.5 تا ٪2.5 قرار می‌گیرد. برای مثال، در استان انتاریو، در شهر تورنتو نرخ مالیات بر خانه مسکونی ٪0.61 است.

درباره جایگاه افراد موفق در سیر مهاجرتی کانادا بخوانید…

در پروسه دریافت اقامت کانادا از طریق خرید ملک، توجه به مالیات ملک در کانادا برای غیر کانادایی‌ها ضروری است. به طور مشخص، استان‌های بریتیش‌کلمبیا و انتاریو بیش‌ترین مالیات برای ملک را از خریداران خارجی دریافت می‌کند.

منظور از غیر کانادایی‌ها کسانی است که شهروند کانادا یا دارنده اقامت دائم کانادا نیستند. ایرانیانی که اقامت دائم کانادا را دارند، مانند شهروندان کانادایی مالیات می‌پردازند.

خرید ملک در کانادا برای اشخاص خارجی

شرایط خرید ملک برای افراد خارجی نیز همانند کانادایی‌ها است و فرق زیادی ندارد. مهم‌ترین شرط، داشتن بودجه کافی برای خرید ملک است.

خارجی‌ها هم می‌توانند برای خرید ملک در کانادا وام بگیرند، اما معمولاً لازم است که پیش‌ پرداخت بیش‌تری بپردازند. مالیات بر ملک برای افراد خارجی، بیشتر است. در صورتی که شما اقامت کانادا را نداشته و شهروند کانادا نیستید، برای خرید ملک در این کشور نیاز است که با یک ویزای موقت معتبر وارد کانادا شوید. بهترین راه برای شروع فرآیند دریافت اقامت کانادا از طریق خرید ملک، گرفتن ویزای توریستی کانادا است که دارای اعتبار پنج ساله است. با این ویزا، می‌توانید وارد کانادا شده و هر بار به مدت شش ماه در این کشور اقامت داشته باشید؛ بنابراین، زمان کافی برای انجام تحقیقات و معاملات را در اختیار دارید.

افرادی که با ویزای تحصیلی یا کاری در کانادا زندگی می‌کنند، نیز به راحتی می‌توانند برای خرید ملک در این کشور اقدام کنند. با این حال، برای اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک، باید مراحل مشخصی را طی کنید که در بخش بعدی به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

مراحل خرید خانه در کانادا

مراحل خرید خانه در کانادا:

1. برنامه‌ریزی مالی:

اولین مرحله برای خرید ملک در کانادا، برنامه‌ریزی مالی است. برای خرید یک خانه، باید مبلغ لازم برای پیش‌پرداخت را پس‌انداز کنید. در کانادا، حداقل 5 درصد از قیمت خرید خانه به عنوان پیش‌پرداخت مورد نیاز است.

2. دریافت وام مسکن:

افراد خارجی هم می‌توانند برای خرید مسکن در کانادا وام بگیرند. برای این کار، مدارک مورد نیاز مانند مدارک شغلی و منابع مالی را باید برای دریافت وام، ارائه دهید.

3. پیدا کردن ملک:

زمانی که پیش‌تاییدیه وام مسکن را در اختیار گرفتید، می‌توانید به دنبال خانه بگردید یا یک ملک تجاری یا تفریحی خریداری کنید. بهتر است با یک مشاور املاک با تجربه در کانادا مشورت کرده تا در پروسه خرید به شما کمک کند.

4. خرید ملک:

در این مرحله، پس از پیدا کردن خانه مورد نظر، یک پیشنهاد برای خرید ارسال می‌شود. پس از پذیرش پیشنهاد، تامین مالی خود را تضمین کرده و با کمک یک وکیل املاک، قراردادی بین شما و فروشنده نوشته می‌شود و پیش‌پرداخت انجام می‌شود. بسته به شرایط پیشنهاد خرید، کل فرآیند ممکن است 30 تا 60 روز طول بکشد.

5. دریافت ملک:

وقتی همه چیز درست شد، کلیدها را از مشاور املاک دریافت خواهید کرد و به طور رسمی مالک خانه جدید خود خواهید بود.

سایت خرید ملک در کانادا

سایت‌های خرید ملک در کانادا بسیار متنوع هستند. پنج مورد از معروف‌ترین وب‌سایت‌های املاک و مستغلات در کانادا که برای اقامت کانادا از طریق خرید ملک مورد استفاده قرار می‌گیرد، معرفی شده است. این وب‌سایت‌ها عبارتند از:

1. realtor.ca

2. centris.ca

3. zolo.ca

4. duproprio.com

5. point2homes.com

کلام آخر

به عنوان آخرین نکته، می‌توان اشاره کرد که مهاجرت از طریق خرید ملک در کانادا، علاوه بر فرصتی برای دستیابی به یک زندگی بهتر، می‌تواند راهی مطمئن و پایدار برای مهاجرت به کانادا فراهم آورد. با توجه به پیچیدگی‌ها و مراحل مختلف، توصیه می‌شود از خدمات یک مشاور با تجربه و متخصص در حوزه مهاجرت به کانادا بهره‌مند شده تا مسیرتان را به بهترین شکل ممکن طی کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

امیرمحمد حبیبی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات هورخ

  • زیبایی
  • تناسب اندام
  • آشپزی
  • پوشیدنی ها
  • سفر و گردشگری
15 مورد از بهترین مارک های مراقبت از پوست

15 مورد از بهترین مارک های مراقبت از پوست

1 ماه پیش
13 بهترین لوسیون بدن رتینول که به پوستی سفت تر و صاف تر منجر می شود

13 بهترین لوسیون بدن رتینول که به پوستی سفت تر و صاف تر منجر می شود

1 ماه پیش
بررسی ریمل میبلین مدل SENSATIONAL

بررسی ریمل میبلین مدل SENSATIONAL

1 ماه پیش
آیا آرایش با محصولات شگلم واقعا خوب است؟

آیا آرایش با محصولات شگلم واقعا خوب است؟

1 ماه پیش
آشنایی با 10 نفر از محبوب ترین بازیکنان تاریخ روسیه

آشنایی با 10 نفر از محبوب ترین بازیکنان تاریخ روسیه

2 هفته پیش
تصویر بهترین ورزش های محل کار؛ ورزش برای پشت میز نشین‌ها | هورخ

بهترین ورزش های محل کار؛ ورزش برای پشت میز نشین‌ها

2 ماه پیش
تصویر چگونه به پاهای خود را چاق کنیم؛ ترفندهای چاق شدن پا | هورخ

چگونه به پاهای خود را چاق کنیم؛ ترفندهای چاق شدن پا

2 ماه پیش
تصویر بهترین تمرینات بدنسازی برای رزمی کاران | هورخ

بهترین تمرینات بدنسازی برای رزمی کاران

2 ماه پیش

طرز تهیه قطاب یزد هم به پیمانه هم به وزن

2 ماه پیش
تصویر نحوه درست‌کردن مافین رژیمی خوشمزه | هورخ

نحوه درست‌کردن مافین رژیمی خوشمزه

2 ماه پیش
تصویر طریقه‌های پخت آش رژیمی: لاغری با غذای رژیمی | هورخ

طریقه‌های پخت آش رژیمی: لاغری با غذای رژیمی

2 ماه پیش
تصویر نحوه درست‌کردن کوکی رژیمی؛ میان‌وعده سالم و خوش‌مزه | هورخ

نحوه درست‌کردن کوکی رژیمی؛ میان‌وعده سالم و خوش‌مزه

3 ماه پیش
تصویر ست مجلسی جذاب

درخشش بی‌نظیر در مجالس با جدیدترین ست مجلسی جذاب

3 ماه پیش
شلوار جین ایرانی و خارجی

معرفی بهترین برند شلوار جین در سال 2024؛ انواع شلوار جین

3 ماه پیش
تصویر ست جذاب مردانه و زنانه

ست جذاب مردانه و زنانه برای روز عادی

3 ماه پیش
بهترین لباس راحتی برای مردان و زنان

معرفی بهترین لباس راحتی مردانه و زنانه؛ استایل شیک و راحت

3 ماه پیش
تصویر ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

1 روز پیش
تصویر هزینه زندگی در انگلستان

هزینه زندگی در انگلستان

1 روز پیش
تصویر اقامت با خرید ملک در انگلستان

اقامت با خرید ملک در انگلستان

2 روز پیش
تصویر مهاجرت و گرفتن اقامت با تولد در انگلستان

مهاجرت و گرفتن اقامت با تولد در انگلستان

4 روز پیش