تصویر زیبایی از ببر بنگال از حیوانات ملی
حیوانات ملی و نماینده کشورها در حیات وحش
نوشته شده توسط فائزه ربیعی
2 روز پیش
تصویر ویزای تحصیلی آلمان
ویزای تحصیلی آلمان
نوشته شده توسط امیرمحمد حبیبی
2 روز پیش
تصویر هزینه زندگی در انگلستان
هزینه زندگی در انگلستان
نوشته شده توسط امیرمحمد حبیبی
2 روز پیش
تصویر افراد موفق در کانادا
بازدید 49
0

جایگاه افراد موفق در سیر مهاجرتی کانادا

مهاجرت به کانادا به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای افرادی که به دنبال فرصت‌های جدید و بهبود زندگی هستند، همواره جلب توجه بسیاری را داشته است. این کشور، با سیاست‌های مهاجرتی فراگیر و متنوع، برای افرادی که دنبال تغییرات برای بهبود شرایط زندگی خود هستند، یک مقصد ایده‌آل به شمار می‌رود. اما چیزی که مهاجرت به این کشور را به یک تجربه منحصر به فرد تبدیل می‌کند، نه تنها فرآیند حقوقی و مدارکی است که باید طی شود، بلکه جایگاه افراد موفق در کانادا است. در این مقاله، به معرفی این افراد پرداخته و داستان‌های شگفت‌انگیز و موفقیت آمیز آنها را در سفر به سوی رویای کانادای جدید بررسی خواهیم کرد. از راه‌یافتن این افراد از آغاز تا رسیدن به موفقیت در محیطی جدید، به عنوان یک الگوی الهام‌بخش برای دیگران که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند، به طور جامع بحث خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

افراد موفق در کانادا: هما ارجمند

هما ارجمند با هدف مبارزه علیه ایجاد دادگاه‌های خانواده بر پایه قوانین اسلام، به عنوان دادگاه‌های شریعت، یک کمپین را آغاز کرد. او برای این هدف تلاش فراوانی کرد. زمانی که در تاریخ 12 سپتامبر، دالتون مک‌گینتی، نخست وزیر انتاریو، به ایجاد دادگاه‌های شریعت پاسخ منفی داد، ارجمند این را به عنوان یک پیروزی برای جنبش حقوق زنان اعلام کرد.

هما ارجمند در سال ۱۹۵۲ در ایران متولد شد. او تحصیلات پزشکی خود را در انگلیس ادامه داد و در بسیاری از مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها تدریس کرد. از سال ۱۹۷۰ به فعالیت و مبارزه برای حقوق زنان اشتغال پیدا کرد. ارجمند از سال ۱۹۹۰ در کانادا زندگی می‌کند و برای حقوق زنان، کودکان مبارزه می‌کند.

هما ارجمند در طول سال‌ها با روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی مختلف در مورد دادگاه‌های شریعت مصاحبه کرده و کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های متعددی در این زمینه برگزار کرده است. در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۰۵، ارجمند از سوی جمعیت “انساندوستان تورنتو” لوح تقدیر دریافت کرد. او اخیراً یک کمپین علیه به‌رسمیت شناختن ازدواج چندزوجی در کانادا راه‌اندازی کرده است.

افراد موفق در کانادا: مريم اقوامي

مریم اقوامی که یکی از افراد موفق در کانادا می‌باشد، یک روزنامه‌نگار، در تاریخ ۲۴ مه ۲۰۰۵ جایزه تازه‌وارد برجسته (Outstanding Newcomer) را از سوی JVS دریافت کرد. او در سال ۲۰۰۱ به کانادا مهاجرت کرده است. اقوامی در ایران در رشته مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه علامه طباطبایی تحصیل کرده و به مدت دو سال تا سال ۲۰۰۱ با خبرگزاری رویتر و دفتر رادیو و تلویزیون آلمان همکاری داشته است.

پس از مهاجرت به کانادا، او با شبکه سی‌بی‌سی همکاری کرده و پس از پایان قراردادش با این شبکه، به صورت آزاد با رادیو و تلویزیون سی‌بی‌سی، شبکه تلویزیون History و Discovery، و گاهی با شبکه P.B.S همکاری می‌کند. اقوامی حدود دو سال است که به طور تمام‌وقت با رادیو فردا همکاری دارد.

افراد موفق در کانادا: رامونا اميري

رامونا امیری دومین دختر ایرانی است که به مقام دختر شایسته کانادا دست یافته است و یکی از افراد موفق در کانادا می‌باشد. او فارغ التحصیل رشته بیولوژی از دانشگاه بریتیش کلمبیا است و علاقه‌مند است در آینده به کار مادرش که متخصص پوست است، بپردازد. رامونا به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آسوری و فارسی تسلط کامل دارد و کمی هم زبان اسپانیایی می‌داند. در حال حاضر به عنوان مدل مشغول به کار است. پس از اینکه دختر شایسته کانادا شد، در چند برنامه ایرانی از جمله کنسرت حمایت از کودکان کار در ایران به عنوان مجری شرکت کرد.

افراد موفق در کانادا: شيرين پيرو

در ماه نوامبر ۲۰۰۵، شیرین پیرو به عنوان یکی از نامزدها برای انتخابات شهرداری مونتریال و همچنین شهرداری‌های مختلف جزیره مونتریال و اعضای شوراهای این شهرها، برای اولین بار از جامعه ایرانیان مونتریال، همراه با دو زن دیگر، خود را کاندید کرده‌اند. شیرین پیرو به عنوان یکی از نامزدها برای عضویت در شوراهای شهر “کوت دنژ” بود.

افراد موفق در کانادا: تينا تهرانچيان

در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۵، تینا تهرانچیان به عنوان یکی از برگزیدگان جوایز جامعه ایرانی در کانادا، توسط شورای مطبوعات و رسانه‌های ملی کانادا، مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند. این مراسم به صورت رسمی و با حضور فرماندار انتاریو، آقای جیمز برتلمن، برگزار شد. تینا تهرانچیان در سال ۱۹۹۰ به کانادا مهاجرت کرده است و فوق لیسانس خود را در رشته ارتباطات از دانشگاه پورتلند اخذ کرده است. او عضو مشاوران انجمن خدمات خانواده تورنتو است، عضو هیئت مدیره شبکه ایرانی-کانادایی کاریابی و عضو کمیته مشاورتی برنامه‌ریزی بیمارستان پرنسس مارگارت. همچنین، در سپتامبر ماه سال گذشته به عنوان عضو هیئت مدیره سازمان غیرانتفاعی JVS انتخاب شده است. تینا تهرانچیان از دوستداران و فعالان حمایت از دانشنامه ایرانی‌کا در تورنتو است و همچنین از برگزارکنندگان اولین مراسم گالا (جشن و جمع‌آوری کمک‌های مالی) برای دانشنامه در تورنتو در تاریخ ۲۵ نوامبر بوده‌اند.

افراد موفق در کانادا: ستاره دل زنده

ستاره دل زنده، یکی از برجسته‌ترین کارگردانان هنری در جشنواره “زیر گنبد کبود” است و عهده‌دار طراحی و ساخت دکور بخش‌های گوناگون این جشنواره است. او فارغ‌التحصیل رشته طراحی صحنه و لباس از دانشگاه آزاد ایران است و در این زمینه با کارگردانان مشهوری همچون مسعود کیمیایی و طراحان معروف صحنه مثل ایرج رامین فر همکاری داشته است. پس از مهاجرت به کانادا، در پروژه‌های مختلف با کارگردانان برجسته تئاتری مانند سهیل پارسا، استرید جانسون، مارتا هنری و سندی مک‌دونالد همکاری نموده است. ستاره دل زنده همراه با آیدا مفتاحی و ماریا صبای مقدم، گروه برنامه‌گزار هنری جشنواره “زیر گنبد کبود” را تشکیل می‌دهند و برای برگزاری این جشنواره بسیار زحمت کشیده‌اند.

افراد موفق در کانادا: سوزان دهقاني

سوزان دهقانی، یک هنرمند نقاش است که توانسته است اولین نمایشگاه خود را هنگام مهاجرت به برگزار کند. او در سال 1346 در تهران متولد شده است و علاقه‌اش به نقاشی از دوران دبستان آغاز شده و به طور پیوسته در این زمینه فعالیت کرده است. سوزان دهقانی، دارای لیسانس هنر از دانشگاه آزاد است و تخصص اصلی‌اش در نقاشی با رنگ‌های روغن است. او در بسیاری از نمایشگاه‌های هنری در ایران شرکت کرده و اثرهای متعددی را به نمایش گذاشته است. او از سال 2000 به کانادا مهاجرت کرده و در شهر تورنتو ساکن شده است. اولین نمایشگاه خود را در نوامبر 2005 در این کشور برگزار کرد و در مسیر هنری‌اش در این سرزمین پیشرفت چشمگیری داشته است.

افراد موفق در کانادا: کاوه فرخ

کاوه فرخ در ۲۴ سپتامبر ۱۹۶۲ در یونان متولد شده است و در دانشگاه بریتیش کلمبیا به تدریس تاریخ می‌پردازد. وی همچنین نویسنده برجسته کتاب‌های تاریخی در مورد ایران است، از جمله «سایه‌های صحرا» و «ایران باستان در جنگ» و جزو افراد موفق در کانادا می‌باشد.

سناتور مهدی فرخ پدر بزرگ او و فریدون فرخ پدرش می‌باشد که سفیر پیشین ایران در آلمان شرقی بوده‌اند.

موضوع پایان‌نامه دکتری وی با عنوان «روابط بین فرآیندهای شناختی، اشتباهات و تجربه زبانی در بزرگسالان فارسی‌زبان یادگیرنده انگلیسی به عنوان زبان دوم» است که از دانشکده آموزش، دپارتمان روانشناسی آموزشی و مشاوره‌ای دانشگاه بریتیش کلمبیا گرفته است.

افراد موفق در کانادا: هما روحي سرلتي

هما روحی، به خاطر تلاش و خدمات بی‌دریغ به جامعه، به ویژه زنان ایرانی، در سپتامبر 2005 توسط شبکه ایرانی-کانادایی (Network IC) تقدیر شد. او در سال ۱۳۰۴ در کرمان متولد شد و جزو اولین دانش‌آموختگان زنان رشته حقوق قضایی دانشکده حقوق دانشگاه تهران بود. همچنین، او اولین زنی بود که بورسیه‌ای برای تحصیل در رشته مدیریت از دانشگاه لندن انگلستان دریافت کرد. تحصیلات خود را در رشته اقتصاد در دانشگاه آمریکایی واشنگتن ادامه داد و سپس در ایران مدرک فوق لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران را کسب کرد. آخرین سمت دولتی او قبل از سال ۱۳۵۷، معاونت اداری و پارلمانی وزارت صنایع و معادن بود. به علاوه از جمله فعالیت‌های داوطلبانه‌اش می‌توان به دبیرکلی در دوره دوم سازمان زنان ایران، فعالیت در انجمن حمایت از کودکان، عضویت در اتحادیه بین‌المللی زنان حقوقدان و … اشاره کرد. پس از مهاجرت به کانادا در سال ۱۹۸۹، هما سرلتی “سازمان زنان ایرانی انتاریو” را تأسیس کرد و در طی ۱۷ سال فعالیت در این سازمان، وقت و تلاش زیادی را برای خدمات مختلف اجتماعی به زنان، خانواده‌ها و جامعه ایرانی در تورنتو صرف کرد. او در حال حاضر رئیس هیئت مدیره سازمان زنان ایرانی انتاریو است و در اوقات فراغت به همراه دخترش به کار ترجمه مشغول است.

افراد موفق در کانادا: آزاده رئيس دانا

آزاده، ۲۴ ساله است و تقریباً یک سال و نیم است که به کانادا مهاجرت کرده است. او فارغ التحصیل رشته فیزیک از دانشگاه تهران است و در انجمن سینمای جوان فعالیت داشته و به مدت یک سال و نیم به عنوان منتقد سینماتک ایران مشغول به کار بوده است. اولین تجربه کارگردانی او در فیلم ۲۱ دقیقه‌ای به نام “100 روز” بود. این فیلم داستان یک زن جوان و زیباست که از همسرش جدا شده و برای ازدواج بعدی باید سه ماه و ده روز صبر کند و با مسائلی که در این مسیر با آنها روبرو می‌شود، روبراه می‌شود. این فیلم در جشنواره فیلم برلین ۲۰۰۵، در بخش “نگاه زن” تقدیر شد و همچنین در فستیوال فیلم‌های کوتاه رم و فستیوال جهانی فیلم زنان در هند نیز به نمایش درآمد. به زودی نیز در جشنواره فیلم‌های مستقل نیویورک و لس آنجلس به نمایش درخواهد آمد. در کنار این، آزاده در تورنتو در فیلم کوتاه “Mandrake” به کارگردانی فرهاد فرازان، که در دانشگاه یورک ساخته شد، به عنوان مشاور و طراح دکور حضور داشت. این فیلم نیز در فستیوال فیلم‌های کوتاه مونتریال به نمایش درآمد. آزاده در حال حاضر در دانشگاه رایرسون در حال تحصیل در رشته سینما است.

افراد موفق در کانادا: علی خادم حسینی

پروفسور علی خادم حسینی در تاریخ 8 آبان 1354 (معادل 30 اکتبر 1975) در تهران متولد شده و در تورنتوی کانادا بزرگ شده است و جزو افراد موفق در کانادا می‌باشد. او یکی از دانشمندان و محققان برجسته در زمینه مهندسی پزشکی، زیست مواد و مهندسی بافت است و به عنوان عضو هیئت علمی و استاد فناوری علوم بهداشت و درمان در دانشگاه هاروارد و دانشکده پزشکی هاروارد فعالیت می‌کند. همچنین به عنوان یکی از محققان ایرانی در مؤسسه MIT فعالیت دارد که با همکارانش شیوه‌ای نوین در ساخت اندام‌های مصنوعی را ابداع کرده‌اند. او برای ساخت کبد مصنوعی و بافت قلب ازین روش استفاده کرده است.

درباره مهاجرت به کانادا از طریق تولد بخوانید…

وی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه تورنتو تحصیل کرده و سپس مدرک دکتری خود را در سال 2005 از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) دریافت کرد.

در حال حاضر به عنوان استاد دانشگاه “کالیفرنیا، لس آنجلس” (UCLA) فعالیت می‌کند.

او تا کنون بیش از 36 هزار مقاله چاپ کرده و به بیش از 250 سمینار دعوت شده که از سخنرانان اصلی بوده است. همچنین از سال 2007 تا کنون نزدیک به 70 جایزه و تقدیرنامه مهم علمی دریافت کرده و از طرف موسسه معتبر رسانه‌های گروهی کانادا موسوم به “Thomson Reuters” به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ذهن‌ها در جهان انتخاب شده است.

دانشگاه “کالیفرنیا لس آنجلس” به پاس زحمات و افتخارات بی‌شمار پروفسور خادم حسینی عکس وی را در ایستگاه‌های اتوبوس شهر لس آنجلس نصب کرده است.

موفقیت در کانادا: رضا زاده

رضا زاده یک دانشمند ایرانی-کانادایی است که در شهرهای اهواز و تهران زندگی کرده است. او فعال در زمینه‌های تخصصی یادگیری ماشین و محاسبات توزیع شده و ریاضیات گسسته کاربردی است. همچنین به‌عنوان استاد کمکی در دانشگاه استنفورد فعالیت می‌کند و به عنوان مدیر عامل شرکت Matroid مشغول به کار است. او همچنین یکی از مشاوران شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و Databricks بوده است. در دانشگاه استنفورد، او استاد دروس دوره دکترا مانند الگوریتم‌های توزیع شده و بهینه‌سازی (CME 323) و ریاضیات گسسته و الگوریتم‌ها (CME 305) می‌باشد و در طراحی و تدریس این دروس مشغول است.

موفقیت در کانادا: سیما سحر زرهی

سیما سحر زرهی دبیر شهروند انگلیسی است و سخنگوی کمپینی به نام “نپرس و نگو” (Don’t Ask, Don’t Tell) است که دو سال پیش توسط گروهی به نام “هیچکس غیرقانونی نیست” (No One Is Illegal) آغاز شد. این کمپین با هدف ایجاد فرصت برابر برای همه افرادی که در شهر تورنتو زندگی می‌کنند، بدون توجه به وضعیت اقامتشان، از تمام خدمات موجود در این شهر بهره‌مند شوند. به تلاش‌های این گروه اواخر فوریه جواب داده شد و هیئت مدیره پلیس تورنتو تصمیم گرفت که از آن زمان به بعد، در مورد وضعیت اقامت افرادی که به دنبال کمک می‌آیند یا به عنوان شاهدی در یک جرم مشارکت می‌کنند، پرسش نکند و اگر اطلاعاتی در این زمینه دارد، آن را به بخش دیگری از جمله اداره مهاجرت منتقل نکند. این اقدام اولیه برای افزایش امنیت ساکنان غیرقانونی تورنتو بود که از ترس اخراج یا بازداشت، موارد آزار و اذیت خود را به پلیس گزارش نمی‌کردند.

سیما سحر زرهی ۲۷ سال دارد. او در ۷ سالگی از ایران به همراه مادر و خواهر کوچک‌ترش ترک کرد و پس از یک سال و نیم اقامت در ترکیه و دو سال و نیم اقامت در ایتالیا در سن ۱۱ سالگی به تورنتو آمد. تحصیلات دبیرستانی خود را در تورنتو به پایان رسانده و دو رشته ادبیات انگلیسی و تاریخ هنر را در دانشگاه بریتیش کلمبیا تحصیل کرده و در حال حاضر در دوره فوق لیسانس ادبیات انگلیسی در دانشگاه یورک مشغول به تحصیل است و تبدیل به یکی از افراد موفق در کانادا شده است. او در کنار کار اصلی خود و تحصیل، در کمپین “نگو و نپرس” فعالیت می‌کند و همچنین دبیر بخش انگلیسی مجله شهروند است که قرار است از اول فروردین در دو بخش فارسی و انگلیسی منتشر شود.

افراد موفق در کانادا: نياز سليمی

نیاز سلیمی از زنان فعال جامعه ایرانی در تورنتو است. او در ایران بازیگر تئاتر و سینما بود و پس از مهاجرت به کانادا به دلایل سیاسی، در زمینه‌های مختلفی فعالیت داشته است. او عضو اولیه سازمان دفاع از زندانیان سیاسی ایران در تورنتو بوده و در تحریریه نشریه سپیدار در هر دو دوره نیز فعالیت داشته است. همچنین از بنیان‌گذاران کانون گفت‌وگو و حقوق بشر تورنتو بوده و با انجمن ادبی فرهنگی واژه همکاری دارد. او عضو کمیته بم است و در بسیاری از کمیته‌ها و فعالیت‌های دیگر شرکت و حضور دارد. از سال ۲۰۰۴ رئیس کنگره مسلمانان کانادا بوده و این کنگره با هدف معرفی چهره متفاوت و مترقی از مسلمانان سکولار در برابر چهره‌های افراطی و بنیادگرایی که غرب از مسلمانان معرفی می‌کند، تشکیل شده است. این کنگره هر سال یک افطار صلح در یک کلیسا برگزار می‌کند تا از حاشیه‌نشین شدن افراد کامیونیتی‌های مسلمان در کانادا جلوگیری شود. امسال نیاز سلیمی امام نماز در این مراسم بود و تمام میهمانان، زن و مرد، دوشادوش هم بدون ضرورت رعایت حجاب به نماز ایستادند. از این جمعیت، ۸۰ درصد از مذاهب غیر اسلامی بودند و از مسئولان دولتی نیز در میان آنها دیده می‌شدند.

موفقیت در کانادا: شمسي شاهرخي

شمسی شاهرخی، هنرمند نقاش ایرانی، در سال ۱۳۸۴ چندین بار مورد تقدیر قرار گرفت. او در سال ۱۳۶۲ از دانشگاه علامه طباطبایی در ایران، لیسانس هنر را کسب کرد و پس از مهاجرت به کانادا، در کالج هنر و طراحی انتاریو مطالعه خود را ادامه داد و در سال ۲۰۰۳ فارغ‌التحصیل شد. او تاکنون در بیش از ۲۰ نمایشگاه انفرادی و جمعی شرکت کرده و جوایز بسیاری را به دست آورده است.

در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶، شمسی شاهرخی سه جایزه را از آن خود کرد؛ اولین آن، جایزه ششمین بی‌ینال ملی آثار روی کاغذ در اتاوا بود که کار او انتخاب و به “سن پترزبورگ” در روسیه ارسال شد. در دسامبر ۲۰۰۵، او جایزه بهترین اثر در مسابقه هنری سراسر انتاریو را در بین ۲۰۰ اثر هنری ارائه شده به دست آورد. این اثر با تکنیک ابتکاری خود، یعنی طراحی با حرارت، انجام شد و موضوع آن درباره چهارشنبه سوری بود. تازه‌ترین موفقیت شاهرخی کسب جایزه برتر مسابقه هنری Vortex در فوریه ۲۰۰۶ است که علاوه بر جایزه نقدی، اثر او به مدت یک سال در تئاتر پاناسونیک به نمایش گذاشته شد. شمسی شاهرخی از سال ۱۹۹۸ تاکنون به تدریس هنر نقاشی اشتغال دارد.

افراد موفق در کانادا: ماريا صباي مقدم

ماریا صبای مقدم، یکی از سه نفر گروه برنامه‌گزار هنری جشنواره “زیر گنبد کبود” است که برای برپا کردن این جشنواره داوطلبانه فعالیت می‌کنند. او حدود ۱۷ سال پیش به کانادا مهاجرت کرد و در حال حاضر دوره فوق دکترا در رشته شیمی فیزیک در دانشگاه تورنتو را دنبال می‌کند. با وجود اشتغال به تحصیلات، به دلیل علاقه خاص به فرهنگ، ادب و موسیقی ایران، وقت خود را برای فعالیت‌های هنری نیز می‌گذارد. او در جشن “رنگهای ایران” که دانشجویان دانشگاه تورنتو به مناسبت نوروز ۸۴ برگزار کرده بودند، به عنوان هنرمند شرکت کرد و آواز خواند. همچنین، در تازه‌ترین کنسرتش برای جمع‌آوری کمک مالی برای کودکان مبتلا به ایدز در هند حضور داشته است. علاوه بر فعالیت‌های هنری، او به طور داوطلبانه در فعالیت‌های آکادمیک نیز شرکت می‌کند. او به تازگی در برگزاری سمینار “زنان در قلمرو آکادمیک” شرکت کرده و به عنوان سخنران در آن حضور داشته است. ماریا صبای مقدم، عضو کانون ایرانیان دانشگاه تورنتو نیز است که در زمینه‌های فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند.

افراد موفق در کانادا: پري فارسي

پری فارسی، فعال فرهنگی و رسانه‌ای جامعه ایرانیان در تورنتو، در سپتامبر 2005 توسط انجمن فرهنگی ادبی “واژه” مورد تقدیر قرار گرفت. او یکی از چهره‌های بی‌ادعای جامعه ایرانی است، که در فعالیت‌های متعدد و مختلفی، از جمله بازیگری در نمایش‌های صحنه‌ای و تلویزیونی، بازاریابی و تبلیغات، گریم، عکاسی، فیلمبرداری و تهیه‌کنندگی برنامه‌های تلویزیونی، به زندگی خود در مهاجرت رنگ داده است. او همیشه یاریگر بی‌دریغ فعالیت‌های دوستان و همکارانش بوده است.

پری فارسی در سال 1956 در اراک متولد شد و دیپلم دبیرستان را در تهران اخذ کرد. سپس دو سال در حوزه بهزیستی به تحصیل فیزیوتراپی پرداخت. او از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کارهای تئاتر و عکاسی آشنا شد. در سال 1360 به دلیل فعالیت‌های سیاسی دستگیر و زندانی شد و دو سال در زندان سپری کرد. پس از آزادی به ترکیه رفت و بعد از آن با فرزندانش به کانادا مهاجرت کرد. در کانادا دوره کمک‌های اولیه را دید و در خانه سالمندان به صورت داوطلب مشغول به کار شد و سپس به صورت رسمی این کار را دنبال کرد و تبدیل به یکی از افراد موفق در کانادا شد. علاوه بر این، در سالن‌های زیبایی به عنوان ماساژور کار کرد و کودکان خود را به سامان رساند. همه این موفقیت‌ها را به همراه مراقبت از فرزندانش به دست آورد.

پس از ورود به کانادا، او از طریق نشریه “سایبان” با جامعه ایرانیان تورنتو آشنا شد و همکاری‌های هنری و فرهنگی خود را با این جامعه آغاز کرد. در کار تئاتر با نصرت پرتوی، ساسان قهرمان و هایده ترابی به عنوان دستیار کار کرده است. همچنین، با تلویزیون شهر ما همکاری داشته و از سال 2000 به صورت مستقل برنامه‌های تلویزیونی را در تورنتو تهیه کرده است. بعد از آن، با همکاری آرش آبادی، یک سال مدیریت پرشین تی‌وی را بر عهده داشته است. او به طور داوطلبانه اکثر برنامه‌های فرهنگی-هنری و سیاسی ایرانیان در تورنتو را در دوربین خود ثبت می‌کند و در فکر ساخت فیلم است.

افراد موفق در کانادا: رامین کریملو

رامین کریملو در ۱۹ سپتامبر ۱۹۷۸ در تهران به دنیا آمد و اکنون یک خواننده و بازیگر ایرانی-کانادایی محسوب می‌شود که در دو نمایش موزیکال بسیار معروف، یعنی “عشق هرگز نمی‌میرد” و “شبح اپرا” به خوبی درخشیده است.

از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به عضویت در گروه موسیقی روی کشتی در سن ۱۷ سالگی، بازی نقش فرعی (رائول) در نمایش “شبح اپرا”، بازیگر اصلی در “عشق هرگز نمی‌میرد” که دنباله‌ای از “شبح اپرا” است، اجرای نقش ژان والژان در پروژه موسیقی “Les Misérables”، و حضور در شتصمین مراسم انتخاب دختر شایسته جهان اشاره کرد. در این دو نمایش موزیکال، که به صورت اپرایی اجرا شده‌اند، وی برنده جوایزی شده است.

موفقیت در کانادا: آنا فخر

در بیست و چهارمین دوره فستیوال فیلم کبک، مستند “خانه ما” با طول 95 دقیقه، ساخته آنا فخر جوان، فیلم‌ساز ایرانی مقیم مونتریال، برنده جایزه شد. این فستیوال که در فوریه 2006 برگزار شد، 190 فیلم کوتاه، بلند، و کارتون از کارهای تجربی دانشجویان را به نمایش گذاشت. موضوع اصلی فیلم درباره مهاجرت ایرانیان است، که او این فیلم را در سفری که به ایران داشته، ساخته است. در گفت و گو با رادیو چکاوک درباره فیلمش، آنا گفته است که از زمانی که از ایران خارج شده، که ۱۲ سالگی داشته، دیگر به ایران نرفته تا دو سال پیش، زمانی که محدودیت‌ها کمتر بوده و او بیشتر جنبه‌های مثبت زندگی ایرانیان را دیده و به رابطه مردم با حکومت کاری نداشته است.

افراد موفق در کانادا: الناز فرزادمهر

الناز فرزادمهر، یکی از تازه واردان به تورنتو، در جولای ۲۰۰۵ اولین نمایشگاه پارچه‌های تزئینی کهن ایران را برگزار کرد. او ۲۵ سال دارد و در دانشگاه هنر و معماری ایران تحصیلات خود را در زمینه طراحی صحنه دانشیده و در چندین فیلم به عنوان دستیار طراح صحنه یا طراح صحنه فعالیت داشته است. پس از یک سال اقامت در تورنتو، در جولای ۲۰۰۵ اولین نمایشگاه خود از پارچه‌های خود را برگزار کرد. فعالیت اصلی الناز در زمینه طراحی صحنه در صنعت سینما بوده و از مشورت استادانی چون ایرج رامین فر و مجید میرفخرایی بهره برده است. او با هدایت این اساتید توانسته است پارچه‌های کهن را شناسایی و مرمت کند. در نوامبر ۲۰۰۵، در نمایشگاه “جلوه‌هایی از هنر ایران” در گالری آرتا، کارهای خود را به همراه هنرمندان دیگر به نمایش گذاشت.

افراد موفق در کانادا: فریبرز لاچینی

فریبرز لاچینی در تاریخ ۳ شهریور ۱۳۲۸ در تهران متولد شده است و به عنوان یک موسیقی‌دان، آهنگساز و نوازنده پیانو شناخته می‌شود. وی در سن ده سالگی با ورود به هنرستان عالی موسیقی، در دنیای موسیقی قدم گذاشت و فعالیت حرفه‌ای خود را با تصنیف مجموعه‌هایی همچون «فصلها و رنگها» و «آوازهای دیگر» به همراه کانون پرورش آغاز کرد. او با خلق و تصنیف بیش از صد قطعه موسیقی برای خوانندگان پاپ آن دوره، شهرتی فراگرفت. پس از رفتن به اروپا در سال ۱۳۵۸ و فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه سوربن فرانسه، وی عضو آهنگسازان فرانسه شد و با تلویزیون فرانسه در زمینه‌ی ساخت موسیقی برای کودکان همکاری نمود. آشنایی او با موسیقی کامپیوتری به او کمک کرد تا تحصیلات تخصصی خود را در این زمینه به پایان برساند و یکی از مشهورترین آثار او پس از بازگشت به ایران، مجموعه‌ی «پاییز طلایی» بود.

افراد موفق در کانادا: پرویز تناولی

پرویز تناولی در تاریخ ۳ فروردین ۱۳۱۶ متولد شده است و به‌عنوان یک مجسمه‌ساز، نقاش، پژوهش‌گر و مجموعه‌دار ایرانی شناخته می‌شود. آثار معروف او شامل مجموعه مجسمه‌هایی همچون «هیچ»، «دست‌ها» و «قفل و قفس» است که به‌عنوان برجسته‌ترین آثار وی شناخته می‌شوند.

به دلیل محبوبیت فراوان این مجموعه‌ها، برخی از مجموعه‌داران هنری و موزه‌های برجسته جهان، آثار پرویز تناولی را برای نمایش در مجموعه‌های خود جمع‌آوری کرده‌اند. یکی از مجسمه‌های وی به نام “پرسپولیس”، که در سال ۱۳۸۷ به رکورد بی‌سابقه‌ای به قیمت دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در حراج کریستی به فروش رفته است.

علاوه بر هنر تجسمی، پرویز تناولی به عنوان کارشناس فرش‌ها و بافته‌های عشایری نیز فعالیت داشته است.

موفقیت در کانادا: شيدا قرچه داغي

شيدا قرچه داغي، هنرمند موسیقی‌دان ایرانی ساکن مونتریال، در “جشن هنر و معماری ایران” که توسط دوستداران ایرانی‌کا در تورنتو برگزار شد، به‌عنوان تقدیری از عطر ایرانیان، لوح سپاس دریافت کرد.

او دارای تحصیل در رشته موسیقی از دانشگاه وین اتریش است. تاکنون بیش از ۴۰ موسیقی متن فیلم را ساخته و هفت جایزه بین‌المللی دریافت کرده است. قرچه داغی بنیانگذار بخش موسیقی “کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان” در ایران بوده و پنج سال مسئولیت فعالیت‌های این بخش کانون را برعهده داشته است. او استاد موسیقی و پیانو در دانشگاه‌های فارابی و تهران بوده و همچنین به مدت هفت سال در آلمان به آموزش موسیقی پرداخته است. در ایران عضو برجسته‌ای از انجمن فیلارمونیک کشور بوده است.

قرچه داغی بخشی از انجمن فیلارمونیک ایرانیان مونتریال را به همراه تعدادی از هنردوستان ایرانی بنا نهاده و این انجمن در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۰۵ با مراسمی رسمی کار خود را آغاز کرد.

در زمینه برپا کردن این انجمن، قرچه داغی می‌افزاید: “در دنیایی که از سیاستمداران گرفته تا رسانه‌ها، همه از خشونت سخن می‌گویند، موسیقی تنها شیوه‌ای است که می‌تواند کودکان ما را به جنبه انسانی و آرامش زا از زندگی آشنا کند و آنها را به دنیایی زیباتر هدایت کند.”

موفقیت در کانادا: شهرزاد مجاب

دکتر شهرزاد مجاب، مدیر انستیتوی مطالعات زنان و مطالعات جنسیت در دانشگاه تورنتو و استاد دپارتمان آموزش بزرگسالان و مشاوره روانی در انستیتوی مطالعات در آموزش انتاریو، در سال گذشته علاوه بر مسئولیت‌های شغلی خود، فعالیت‌های دیگری را انجام داده است. این فعالیت‌ها به شرح زیر است:

1. همکاری در برگزاری جشنواره فیلم “Prisoners’ Justice” در دانشگاه تورنتو، که بخش مهمی از فیلم‌های این فستیوال به زنان زندانی سیاسی در خاورمیانه اختصاص داشت.

2. برگزاری سمینارهایی در مورد زنان زندانی سیاسی به زبان فارسی و انگلیسی.

3. همکاری سیاسی و علمی با گروه “عدالت اجتماعی”. کارهای دکتر مجاب در این زمینه مربوط به خشونت علیه زنان، وضع زنان مهاجر و پناهنده، و بویژه تأثیر جنگ بر آموزش زنان می‌شود.

4. استفاده از هنر رقص، تئاتر، فیلم‌سازی و عکاسی برای ارائه نتایج تحقیقات خود.

5. همکاری با زنان کرد کانادا، به‌ویژه در استان انتاریو، در ساختن تشکیلات مستقل زنان و برگزاری سمینار و سخنرانی.

6. برگزاری دروس مقدماتی فمینیسم به زبان فارسی برای زنان فعال سیاسی.

7. آغاز برنامه‌ای به نام “پیوند دانش” بین انستیتو مطالعات زنان دانشگاه تورنتو و جوامع مهاجر مانند سازمان زنان افغان، کتابفروشی زنان تورنتو، و گروه فستیوال فیلم و آثار هنری و فرهنگی زنان سیاه‌پوست. این برنامه مورد توجه زنانی است که به امکانات دانشگاهی کمتر دسترسی دارند.

موفقیت در کانادا: شادان کبیری

دکتر شادان کبیری یک پزشک خانواده است که توسط کالج پزشکان خانواده کانادا تأیید شده و دارای مجوز برای انجام پزشکی از دانشکده پزشکان و جراحان بریتیش کلمبیا است. او در سال 2007 از دانشگاه بریتیش کلمبیا فارغ التحصیل شد و اکثر برنامه‌های آموزشی اقامت خود را در بیمارستان سنت پل در ونکوور گذراند. قبل از نقل مکان به کانادا، او بیش از 8 سال به عنوان متخصص پوست فعالیت و فارغ التحصیل معتبر دانشگاه شهید بهشتی در ایران بود. از زمان دریافت گواهینامه در سال 1998، او از شیوه‌های زیبایی و درمان‌های لیزر استفاده کرده است. از زمان تأسیس دفتر خود در غرب ونکوور در سال 2007، او به عنوان یک پزشک خانواده با علاقه متخصص در زمینه پوست و زیبایی فعالیت می‌کند. رویکرد او از علم مدرن و جدیدترین فن‌آوری‌ها برای ارائه مراقبت‌های بیماران استفاده می‌کند و برای به‌روزرسانی نوآوری‌های خود، به طور فعال در کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سراسر جهان شرکت می‌کند. او دوره‌های آموزشی متعددی را به پایان رسانده و گواهینامه‌های مربوطه را برای فن‌آوری‌های مختلف لیزر پیشرفته و همچنین اقدامات زیبایی مانند BotoxTM و تزریق پرکننده‌های نرم بافت دریافت کرده است. در میان دستاوردهای دیگر او، در ژوئیه 2014، دیپلم دندانپزشکی عملی خود را در دانشگاه کاردیف تکمیل کرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

امیرمحمد حبیبی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات هورخ

  • زیبایی
  • تناسب اندام
  • آشپزی
  • پوشیدنی ها
  • سفر و گردشگری
15 مورد از بهترین مارک های مراقبت از پوست

15 مورد از بهترین مارک های مراقبت از پوست

1 ماه پیش
13 بهترین لوسیون بدن رتینول که به پوستی سفت تر و صاف تر منجر می شود

13 بهترین لوسیون بدن رتینول که به پوستی سفت تر و صاف تر منجر می شود

1 ماه پیش
بررسی ریمل میبلین مدل SENSATIONAL

بررسی ریمل میبلین مدل SENSATIONAL

1 ماه پیش
آیا آرایش با محصولات شگلم واقعا خوب است؟

آیا آرایش با محصولات شگلم واقعا خوب است؟

1 ماه پیش
آشنایی با 10 نفر از محبوب ترین بازیکنان تاریخ روسیه

آشنایی با 10 نفر از محبوب ترین بازیکنان تاریخ روسیه

2 هفته پیش
تصویر بهترین ورزش های محل کار؛ ورزش برای پشت میز نشین‌ها | هورخ

بهترین ورزش های محل کار؛ ورزش برای پشت میز نشین‌ها

2 ماه پیش
تصویر چگونه به پاهای خود را چاق کنیم؛ ترفندهای چاق شدن پا | هورخ

چگونه به پاهای خود را چاق کنیم؛ ترفندهای چاق شدن پا

2 ماه پیش
تصویر بهترین تمرینات بدنسازی برای رزمی کاران | هورخ

بهترین تمرینات بدنسازی برای رزمی کاران

2 ماه پیش

طرز تهیه قطاب یزد هم به پیمانه هم به وزن

2 ماه پیش
تصویر نحوه درست‌کردن مافین رژیمی خوشمزه | هورخ

نحوه درست‌کردن مافین رژیمی خوشمزه

2 ماه پیش
تصویر طریقه‌های پخت آش رژیمی: لاغری با غذای رژیمی | هورخ

طریقه‌های پخت آش رژیمی: لاغری با غذای رژیمی

2 ماه پیش
تصویر نحوه درست‌کردن کوکی رژیمی؛ میان‌وعده سالم و خوش‌مزه | هورخ

نحوه درست‌کردن کوکی رژیمی؛ میان‌وعده سالم و خوش‌مزه

3 ماه پیش
تصویر ست مجلسی جذاب

درخشش بی‌نظیر در مجالس با جدیدترین ست مجلسی جذاب

3 ماه پیش
شلوار جین ایرانی و خارجی

معرفی بهترین برند شلوار جین در سال 2024؛ انواع شلوار جین

3 ماه پیش
تصویر ست جذاب مردانه و زنانه

ست جذاب مردانه و زنانه برای روز عادی

3 ماه پیش
بهترین لباس راحتی برای مردان و زنان

معرفی بهترین لباس راحتی مردانه و زنانه؛ استایل شیک و راحت

3 ماه پیش
تصویر ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

2 روز پیش
تصویر هزینه زندگی در انگلستان

هزینه زندگی در انگلستان

2 روز پیش
تصویر اقامت با خرید ملک در انگلستان

اقامت با خرید ملک در انگلستان

2 روز پیش
تصویر مهاجرت و گرفتن اقامت با تولد در انگلستان

مهاجرت و گرفتن اقامت با تولد در انگلستان

5 روز پیش