تصویر زیبایی از ببر بنگال از حیوانات ملی
حیوانات ملی و نماینده کشورها در حیات وحش
نوشته شده توسط فائزه ربیعی
2 روز پیش
تصویر ویزای تحصیلی آلمان
ویزای تحصیلی آلمان
نوشته شده توسط امیرمحمد حبیبی
2 روز پیش
تصویر هزینه زندگی در انگلستان
هزینه زندگی در انگلستان
نوشته شده توسط امیرمحمد حبیبی
2 روز پیش
تصویر مهاجرت به کانادا از طریق تولد | هورخ
بازدید 49
0

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند

مهاجرت به کانادا از طریق تولد، یکی از موارد مورد توجه بسیاری از افراد و خانواده‌هاست. کانادا اقدامات مختلفی را برای اخذ اقامت ارائه می‌دهد و یکی از این راه‌ها، دریافت تابعیت از طریق تولد فرزند در کانادا است. در این مقاله، گزینه‌ها، الزامات و مراحل مرتبط با دریافت تابعیت کانادا از طریق تولد فرزند را بررسی خواهیم کرد. این اطلاعات، به شما کمک خواهد کرد تا فرایند را بهتر درک کرده و با موفقیت آن را طی کنید، بدون اینکه اهمیت داشته باشد که آیا در حال حاضر در کانادا هستید یا قصد دارید برای زایمان به این کشور مهاجرت کنید.

قوانین تولد فرزند در کانادا

در زمینه تابعیت کشورها، دو نوع قانون پیروی می‌شود: قانون خاک و قانون خون. کانادا یکی از کشورهایی است که به قانون خاک اعتقاد دارد. به این معنا که اگر کودکی در کانادا به دنیا آید، قانون خاک برایش اعمال می‌شود و او به طور خودکار تابعیت کانادا را به دست می‌آورد و پاسپورت مربوطه را دریافت می‌کند. حتی اگر کودک در منطقه هوایی یا دریایی این کشور به دنیا آید، قانون خاک و تبدیل به شهروند کانادا از طریق تولد او، برایش اعمال می‌شود. با این وجود، تولد فرزند هیچ تبعات اقامتی برای والدینش ندارد.

شرایط مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا

تولد فرزند در کانادا به طور خودکار والدین را در وضعیت مهاجرت قرار نمی‌دهد. در صورت تمایل، والدین برای مهاجرت به کانادا، باید از طریق برنامه‌های مهاجرتی مشخص عمل کنند. برخی از مسیرهای معمول شامل موارد زیر می‌باشد:

1. برنامه اکسپرس انتری: یک سیستم برای مهاجرت کارگران ماهر که فاکتورهایی از جمله سن، تحصیلات، تجربه کاری و مهارت زبان، برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

2. برنامه‌های نامزدی استانی (PNPs): هر استان در کانادا برنامه‌های مهاجرت خود را دارد و می‌تواند افراد را بر اساس مهارت‌ها و توانایی‌هایشان برای کمک به اقتصاد محلی، کاندید کند.

3. حمایت از خانواده: اگر اقوام نزدیکی، شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند، آنها می‌توانند از این ارتباطات برای مهاجرت خانواده همراه با حمایت مالی، استفاده کنند.

4. به دلایل انسانی و مراقبت‌آمیز: در شرایط استثنایی، افراد می‌توانند به دلایل انسانی و مراقبت‌آمیز، با در نظر گرفتن مواردی از جمله استقرار در کانادا و مشکلات پیش‌بینی‌شده، درخواست اقامت دائم ارائه دهند.

شرایط زایمان در کانادا برای اخذ اقامت

اگر والدین تمایل دارند اقامت دائم یا شهروندی کانادا را بگیرند، اغلب باید به فرآیندهای مهاجرتی خاصی، مانند اکسپرس انتری، برنامه‌های نامزدی استانی (PNP) یا حمایت مالی خانواده، روی آورند. این برنامه‌ها شرایط مشخصی را برای ورود واجدین شرایط به کانادا، در نظر می‌گیرد و تولد فرزند در کانادا ممکن است به طور مستقیم بر وضعیت مهاجرت والدین تأثیرگذار نباشد.

مدارک لازم برای تولد فرزند

در کانادا، مراکز بهداشتی معمولاً نیاز به ثبت تولد دارند و برای اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد فرزند، مدارک زیر مورد نیاز است:

1. فرم ثبت تولد: شما باید یک فرم رسمی ثبت تولد را پر کنید که معمولاً از طریق بیمارستان یا مرکز بهداشتی در دسترس است.

2. مدارک شناسایی والدین: عموماً نیاز به ارائه مدارک شناسایی والدین مانند کارت ملی یا پاسپورت دارد.

3. گواهی ازدواج یا اطلاعات مرتبط: اگر والدین متاهل هستند، گاهاً نیاز به ارائه گواهی ازدواج یا مدارک مرتبط دارد.

4. آزمایش تشخیصی تولد (مانند سونوگرافی): در برخی موارد، ممکن است به آزمایش‌های تشخیصی مرتبط با بارداری نیاز باشد.

5. آدرس محل اقامت: اطلاعات مربوط به آدرس محل اقامت والدین نیز معمولاً درخواست می‌شود.

هزینه‌های تولد فرزند در کانادا

هزینه‌های مرتبط با زایمان و خدمات مرتبط ممکن است متفاوت باشند.

هزینه‌های پزشکی:

در کانادا، مراقبت‌های پزشکی معمولاً تحت پوشش سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی قرار دارد. با این حال، افراد غیر مقیم ممکن است برای برخی از خدمات، مانند مراقبت‌های دوران بارداری، در صورتی که واجد شرایط بیمه درمانی استانی نباشند، صورتحساب دریافت کنند. هزینه آزاد ویزیت پزشکی تقریباً بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار و هزینه زایمان معمولاً بین ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار است.

هزینه‌های ویزای بازدید کننده:

اگر شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستید، ممکن است برای ورود به کانادا به ویزای توریستی نیاز داشته باشید. هزینه‌های این نوع ویزا بسته سن متقاضی و سایر شرایط، متفاوت است. هزینه دولتی ویزای توریستی کانادا حدود ۱۸۰ دلار برای هر نفر است.

سایر هزینه‌ها:

علاوه بر هزینه‌های ویزا، هزینه‌های اضافی مربوط به سفر، اقامت و سایر هزینه‌های شخصی در طول اقامت در کانادا وجود دارد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای زایمان

اگر قصد زایمان در کانادا و اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد فرزند را دارید و شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستید، ممکن است به دنبال ویزای توریستی یا ویزای مناسب دیگری باشید.

برای ویزای توریستی، معمولاً مدارک زیر مورد نیاز است:

  • پاسپورت معتبر: اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما برای مدت اقامت شما معتبر است.

درباره محبوبیت اکسپرس اینتری در بین روش های مهاجرت به کانادا بخوانید…

  • فرم درخواست تکمیل شده: فرم درخواست ویزای توریستی را به طور دقیق پر کنید.
  • عکس‌ با اندازه پاسپورت: عکس‌ جدید در اندازه پاسپورت را مطابق مشخصات ذکر شده در راهنمای درخواست، ارائه دهید.
  • اثبات حمایت مالی: نشان دهید که بودجه کافی برای پوشش اقامت خود در کانادا از جمله هزینه‌های پزشکی را دارید.
  • برنامه سفر: جزئیات برنامه‌ سفر خود از جمله رزرو پرواز را ارائه دهید.
  • هدف از ویزیت: در این مورد، هدف خود را به وضوح توضیح دهید.
  • نامه دعوت (در صورت وجود): اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده شما در کانادا شما را دعوت کرده است، ممکن است نیاز باشد دعوت‌نامه‌ای را ارسال کند.
  • اثبات روابط با کشور خود: مدارک مبنی بر داشتن روابط با کشور خود را نشان دهید تا مشخص شود که قصد بازگشت پس از اقامت مجاز در کانادا را دارید.

هزینه اقامت از طریق تولد فرزند

شرایط تولد فرزند در کانادا با استفاده از ویزای توریستی

به طور کلی، تولد فرزند در کانادا و اخذ تابعیت کانادا از طریق این روش، با داشتن ویزای توریستی به تنهایی به والدین حق اقامت دائمی یا حقوق مهاجرتی را نمی‌دهد. ویزای توریستی برای کوتاه‌مدت است و به طور عمده برای تفریح، بازدید خانوادگی، یا مسائل تجاری صادر می‌شود.

مزایای اخذ اقامت کانادا با تولد فرزند

اقامت دائمی در کانادا اغلب نیاز به اعمال برنامه‌های مهاجرتی خاص دارد که از طریق امتیازها، برنامه‌های نامزدی استانی یا اسپانسوری خانوادگی قابل دستیابی است. اگر شما به دنبال مزایای اقامت دائمی در کانادا هستید، بهتر است به برنامه‌های مهاجرتی متناسب با شرایط خود مراجعه کنید. در این برنامه‌ها، اغلب امتیاز دهی بر اساس معیارهایی نظیر تحصیلات، تجربه کاری، مهارت‌های زبانی و دیگر عوامل هستند.

برنامه اکسپرس انتری یکی از برنامه‌های مهاجرتی معروف در کانادا است که بر اساس امتیاز، مهاجران را انتخاب می‌کند. همچنین، برنامه‌های نامزدی استانی (PNP) توسط استان‌های مختلف ارائه می‌شوند.

حقوق و امتیازات تولد فرزند در کانادا

حقوق و امتیازات مرتبط با تولد فرزند در کانادا شامل چندین جنبه است:

  • تابعیت کانادا: اگر یک فرزند در مرزهای کانادا به دنیا بیاید، به طور اتوماتیک حق تابعیت کانادا را پیدا می‌کند و به او امکانات و حقوق متعددی مانند حق بهداشت، تحصیلات، و حقوق مدنی کانادایی را می‌دهد.
  • سیستم بهداشت کانادا: تمام فرزندان در کانادا، با توجه به تابعیت یا وضعیت اقامت والدین، حقوق بهداشتی و مراقبت پزشکی دارند. سیستم بهداشت عمومی کانادا به تمامی افراد اجازه دسترسی به خدمات پزشکی، ارائه می‌دهد.
  • تحصیلات: فرزندانی که تابعیت این کشور دارند، امکان دسترسی به سیستم تحصیلات عالی این کشور را داشته، که شامل ورود به مدارس و دانشگاه‌های معتبر می‌شود.
  • حقوق مدنی: با داشتن تابعیت این کشور، فرزندان شما مانند دیگر شهروندان کانادا حقوق مدنی دارند.5
  • گواهینامه تولد (Certificate of Birth): در زمان تولد، گواهینامه تولد کانادایی به منظور اثبات تبعیت کانادا صادر می‌شود.
  • تابعیت کانادا: این نوزاد به عنوان شهروند کانادا شناخته می‌شود و حقوق و مزایای مرتبط با اقامت کانادا را دریافت می‌کند.
  • پاسپورت کانادا: بعد از ثبت تولد فرزند در کانادا، می‌توانید برای کودک یک پاسپورت کانادائی بگیرید که او را قادر به مسافرت به دیگر کشورها می‌سازد.
  • کارت تابعیت کانادائی: پس از مدتی، ممکن است نیاز باشد برای کودک، درخواست کارت تابعیت کانادا (Canadian Citizenship Card) شود. این یک کارت معتبر برای تابعیت است و در برخی موارد، مانند مسافرت‌های بین‌المللی، به جای پاسپورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت سیستم تابعیت خون و خاک

فرزندان متولد در یک کشور بر اساس دو سیستم خاک و خون تابعیت آن کشور را دریافت می‌کنند.

خون:

در اکثر کشورها بر اساس خون (داشتن پدر و یا مادر با تابعیت آن کشور)، به فرزند پاسپورت اعطا می‌شود.

خاک:

برای مثال در آمریکا و کانادا با توجه به تولد در خاک این کشورها شما تابعیت آن را دارید. کشورهایی با قانون خاک، در اکثر موارد خون را هم می‌پذیرد. منظور از خاک تنها سرزمین آن کشور نیست، سفارت‌ها، کشتی‌ها و یا هواپیماهای آن کشور، نیز مشمول قانون خاک می‌باشد. در کانادا حتی اگر پاسپورت توریستی هم داشته باشید باز به فرزند متولد شده در کانادا پاسپورت می‌دهد.

کلام آخر

در نهایت، اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در کانادا تنها تأثیرات اقامتی برای خود فرزند دارد و والدین از این راه نمی‌توانند اقامت کانادا را دریافت کنند. با این وجود، مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند یک روش متداول و قانونی برای افراد به منظور اخذ اقامت دائم فرزند در این کشور است و به والدین این امکان را می‌دهد که برای آینده بهتر و دسترسی به سیستم‌های آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت بالا در کانادا، فرزندان خود را حمایت کنند. با این حال، برای افراد بسیار مهم است که قوانین و مقررات مهاجرت را درک کرده و به آن‌ها پایبند باشند تا از یک روند موفق و روان اطمینان حاصل کنند. به طور کلی، مهاجرت از طریق تولد فرزند، می‌تواند تجربه مثبت و مفیدی برای خانواده‌هایی باشد که به دنبال یک زندگی جدید در کانادا برای فرزندانشان هستند.

سوالات متداول

آیا تولد فرزند در کانادا می‌تواند به طور خودکار منجر به شهروندی کانادا بشود؟

بله، بر اساس قوانین فعلی، فرزندی که در کانادا به دنیا می‌آید، به طور خودکار حق تابعیت کانادا را به دست می‌آورد.

آیا داشتن فرزند در کانادا می‌تواند اخذ اقامت کانادا را برای من آسان‌تر کند؟

داشتن فرزند در کانادا به تنهایی به شما اجازه اقامت نمی‌دهد. با این حال، ممکن است شما را واجد شرایط برای درخواست برنامه‌های مهاجرتی یا حمایت‌های مالی به عنوان والدین یک شهروند کانادایی کند.

آیا می‌توانم برای خود و خانواده‌ام پس از تولد فرزند در کانادا، برای اقامت دائم اقدام کنم؟

بله، ممکن است شما واجد شرایط درخواست اقامت دائم از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف، مانند حمایت مالی در کلاس خانواده یا سیستم اکسپرس اینتری، باشید.

بعد از تولد فرزند در کانادا چه مدت زمانی طول می‌کشد تا اقامت دائم دریافت شود؟

زمان پردازش برای اخذ اقامت دائم بسته به برنامه مهاجرتی خاصی که از طریق آن درخواست می‌کنید و شرایط فردی شما متفاوت است.

آیا می‌توانم فرزندان دیگرم را به کانادا بیاورم اگر یکی از آنها در کانادا به دنیا آمده باشد؟

ممکن است شما بتوانید فرزندان دیگر خود را به عنوان افراد تحت تکفل در درخواست اقامت دائم خود، یا از طریق برنامه حمایت مالی در کلاس خانواده بصورت جداگانه حمایت کنید.

شرایط اخذ اقامت دائم پس از تولد فرزند در کانادا چیست؟

شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم به برنامه مهاجرتی خاصی که از طریق آن درخواست می‌کنید بستگی دارد، اما به طور کلی، شما باید معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشید و مدارک پشتیبانی ارائه دهید.

آیا می‌توانم در حالی که منتظر رسیدگی به درخواست اقامت دائم خود هستم در کانادا کار کنم؟

اگر برای اقامت دائم درخواست داده‌‌اید و مدارک خاصی مانند داشتن مجوز کار معتبر دارید، ممکن است در زمانی که درخواست شما در حال بررسی است واجد شرایط کار در کانادا باشید.

مزایای اخذ اقامت کانادا با تولد فرزند چیست؟

اخذ اقامت کانادا می‌تواند دسترسی به مزایا و خدمات اجتماعی مختلف مانند مراقبت‌های بهداشتی و تحصیلی و همچنین فرصت‌های شغلی کانادا را فراهم کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

امیرمحمد حبیبی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات هورخ

  • زیبایی
  • تناسب اندام
  • آشپزی
  • پوشیدنی ها
  • سفر و گردشگری
15 مورد از بهترین مارک های مراقبت از پوست

15 مورد از بهترین مارک های مراقبت از پوست

1 ماه پیش
13 بهترین لوسیون بدن رتینول که به پوستی سفت تر و صاف تر منجر می شود

13 بهترین لوسیون بدن رتینول که به پوستی سفت تر و صاف تر منجر می شود

1 ماه پیش
بررسی ریمل میبلین مدل SENSATIONAL

بررسی ریمل میبلین مدل SENSATIONAL

1 ماه پیش
آیا آرایش با محصولات شگلم واقعا خوب است؟

آیا آرایش با محصولات شگلم واقعا خوب است؟

1 ماه پیش
آشنایی با 10 نفر از محبوب ترین بازیکنان تاریخ روسیه

آشنایی با 10 نفر از محبوب ترین بازیکنان تاریخ روسیه

2 هفته پیش
تصویر بهترین ورزش های محل کار؛ ورزش برای پشت میز نشین‌ها | هورخ

بهترین ورزش های محل کار؛ ورزش برای پشت میز نشین‌ها

2 ماه پیش
تصویر چگونه به پاهای خود را چاق کنیم؛ ترفندهای چاق شدن پا | هورخ

چگونه به پاهای خود را چاق کنیم؛ ترفندهای چاق شدن پا

2 ماه پیش
تصویر بهترین تمرینات بدنسازی برای رزمی کاران | هورخ

بهترین تمرینات بدنسازی برای رزمی کاران

2 ماه پیش

طرز تهیه قطاب یزد هم به پیمانه هم به وزن

2 ماه پیش
تصویر نحوه درست‌کردن مافین رژیمی خوشمزه | هورخ

نحوه درست‌کردن مافین رژیمی خوشمزه

2 ماه پیش
تصویر طریقه‌های پخت آش رژیمی: لاغری با غذای رژیمی | هورخ

طریقه‌های پخت آش رژیمی: لاغری با غذای رژیمی

2 ماه پیش
تصویر نحوه درست‌کردن کوکی رژیمی؛ میان‌وعده سالم و خوش‌مزه | هورخ

نحوه درست‌کردن کوکی رژیمی؛ میان‌وعده سالم و خوش‌مزه

3 ماه پیش
تصویر ست مجلسی جذاب

درخشش بی‌نظیر در مجالس با جدیدترین ست مجلسی جذاب

3 ماه پیش
شلوار جین ایرانی و خارجی

معرفی بهترین برند شلوار جین در سال 2024؛ انواع شلوار جین

3 ماه پیش
تصویر ست جذاب مردانه و زنانه

ست جذاب مردانه و زنانه برای روز عادی

3 ماه پیش
بهترین لباس راحتی برای مردان و زنان

معرفی بهترین لباس راحتی مردانه و زنانه؛ استایل شیک و راحت

3 ماه پیش
تصویر ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

2 روز پیش
تصویر هزینه زندگی در انگلستان

هزینه زندگی در انگلستان

2 روز پیش
تصویر اقامت با خرید ملک در انگلستان

اقامت با خرید ملک در انگلستان

3 روز پیش
تصویر مهاجرت و گرفتن اقامت با تولد در انگلستان

مهاجرت و گرفتن اقامت با تولد در انگلستان

5 روز پیش