تصویر مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا
مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا
نوشته شده توسط امیرمحمد حبیبی
8 ساعت پیش
تصویر ورزش در روسیه
ورزش در روسیه
نوشته شده توسط سمن ناز گلچوبیان
9 ساعت پیش
تصویر مهاجرت از طریق خرید ملک در کانادا
مهاجرت از طریق خرید ملک در کانادا
نوشته شده توسط امیرمحمد حبیبی
11 ساعت پیش
بازدید 294
0

موارد کلی در مورد لیزر موهای زائد که ایرانی ها نمی دانند

اگر به دنبال راه‌حل دائمی‌تری برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن هستید، ممکن است بخواهید لیزر را در نظر بگیرید. لیزر موهای زائد یک جایگزین ایمن و موثر برای سایر روش‌های حذف موهای زائد مانند اصلاح و اپیلاسیون است که نوید کاهش چشم‌گیر موهای زائد را می‌دهد، به خصوص زمانی که توسط یک متخصص آموزش‌دیده با استفاده از نوع لیزر مناسب برای نوع پوست شما انجام شود. هنگامی که درمان کامل می‌شود، نیاز به روش‌های دیگر برای از بین‌بردن مو کم خواهد بود.

با این حال، لیزر موهای زائد ممکن است با خطرات و عوارض خود همراه باشد. این عوارض می‌توانند از قرمزی و تورم کم تا مشکلات نادرتر مانند تیرگی یا روشن شدن پوست، هرپس سیمپلکس، تاول و جای زخم متنوع باشند. مهم است که قبل از گرفتن اولین وقت لیزر خود، تمام مزایا و معایب را در نظر بگیرید. برای اینکه بدانید لیزر موهای زائد دقیقاً شامل چه مواردی می شود، با هورخ همراه باشید.

موارد کلی در مورد لیزر موهای زائد که ایرانی ها نمی دانند

لیزر موهای زائد چیست؟

از بین‌بردن مو با لیزر یک روش ایمن، موثر و غیرتهاجمی (تداخل زیاد با ساختارهای پوستی ندارد و آسیب چندانی نمی‌رساند) برای حذف موهای بدن است. یک پزشک متخصص پوست توضیح می‌دهد: ” لیزر موهای زائد از انرژی نور در طول موج‌های خاص استفاده می‌کند تا به فولیکول‌های مو دارای رنگدانه(یعنی موهای تیره، نه روشن) برخورد کند و طی جلساتی باعث کاهش آن سلول‌ها شود. این باعث کاهش مو در ناحیه خاصی می‌شود که تحت درمان قرار گرفته‌است.”

مهم است به یاد داشته باشید که برخی افراد ممکن است پس از جلسه اول خود، کاهش مو کافی مشاهده نکنند. این متخصص می‌گوید: “مهم است که درک کنید که نیاز به چندین جلسه درمانی است، که از پنج تا ده جلسه متغیر است.” (Dr. Tracy Evans)

در اصل، از بین‌بردن مو با لیزر به فولیکول مو صدمه می‌زند که از رشد موها در آینده جلوگیری می‌کند، یک دکترای پزشکی می‌گوید: “از بین بردن مو با لیزر می‌تواند در بیشتر قسمت‌های بدن انجام شود و معمولاً نیاز به چندین جلسه در طول زمان دارد تا منجر به کاهش قابل توجه مو شود.” (Dr. Jaimie DeRosa)

لیزر موهای زائد

چرا مردم لیزر موهای زائد را انجام می‌دهند؟

مردم اغلب لیزر موهای زائد را انجام می‌دهند تا رشد موهای دردسرساز برای همیشه به روشی راحت‌تر انجام شود و البته برای صرفه‌جویی در زمان هم است. یک متخصص پوست می‌گوید: «لیزرها می‌توانند توسط متخصصین پوست برای از بین‌بردن ایمن موهای زائد صورت و بدن بدون نیاز روزانه به تراشیدن، موچین، بندانداختن، اپیلاسیون و غیره استفاده شوند. لیزر موهای زائد می‌تواند در حدود شش جلسه به طور قابل توجهی موها را کاهش دهد. نیاز به حذف منظم موهای زائد بدن را از بین می‌برد و نتایج طولانی مدتی [فارسی زبان عزیز توجه کن: اینکه شما برای چه چیزی لیزر می‌کنید مهم نیست، اینکه لیزر چه چیزی ارائه می‌دهد مهم است] دارد.» (Dr. Kunal Malik)

لیزر موهای زائد

مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، لیزر موهای زائد با قیمت متوسط ۳۸۹ دلار (۲۰/۸۳۵/۶۱۸ تومان. محاسبه با دلار ۵۳/۵۶۲ انجام شده‌است) می‌تواند پرهزینه باشد. [قیمت لیزر در ایران را هم می‌توانید از اپراتورهایی که صرفا یک دوره آموزش دیده‌اند، متخصص نیستند و در فضای مجازی به وفور یافت می‌شوند، بپرسید]

با این حال، مزایای زیادی دارد که می‌تواند برای بسیاری از مردم ارزشش را داشته باشد. این مزایا شامل موارد زیر است:

راه‌حلی بلندمدت

این یک راه‌حل بلندمدت‌تر برای کاهش موهای زائد بدن است. حذف موهای بدن با لیزر به عنوان راهی دائمی مد نظر گرفتنمی‌شود، اما همچنان اثرات دائمی دارد. تعداد موهای دردسرساز در منطقه مورد نظر را کاهش می‌دهد و زمانی که موها دوباره رشد می‌کنند، تعداد آن‌ها کمتر، نازک‌تر و روشن‌تر است.

رسیدگی کمتر

نیاز به نگهداری کمتری نسبت به گزینه‌های دیگر دارد. اگر شما برای حذف موهای بدن از اصطلاح استفاده می‌کنید، باید هر چند روز یکبار این کار را انجام دهید، و گزینه‌هایی مانند وکس و بندانداختن تأثیراتی دارند که فقط چند روز دوام می‌آورند. در مقایسه با این‌ها، حذف موهای بدن با لیزر معمولاً به چهار تا شش جلسه نیاز دارد و سپس نیاز به نگهداری مکرر ندارد. [مگر تمدید در آینده]

خطرات به نسبت کمتر

می‌تواند از خطرات جلوگیری کند. حذف موهای بدن با لیزر همچنین که تعداد موها را کاهش می‌دهد و می‌تواند از خارش پوست جلوگیری کند و از آنجایی که از نور برای از بین‌بردن موها استفاده می‌کند، خطر بریدگی، سوختگی و غیره را که ممکن است با انجام مواردی غیر از لیزر انجام شود را به صفر می‌رساند.

لیزر هم ممکن است در بعضی افراد باعث کمی قرمزی و یا کمی تورم در پوست شود

فاقد دوران نقاهت

نیاز به زمانی بهبود نیست. در حالی که حذف مو با لیزر هم ممکن است در بعضی افراد باعث کمی قرمزی و یا کمی تورم در پوست شود، اما عمدتاً می‌توانید فوراً به روال روزانه‌تان باز گردید. از آنجا که این روش غیرتهاجمی است، نیازی به زمان بهبود ندارد. تنها کاری که نمی‌توانید انجام دهید این است که فوراً زیر نور خورشید بروید.

هزینه کمتر

در طول زمان باعث صرفه جویی در هزینه می‌شود. اگرچه هزینه لیزر موهای زائد در ابتدا بیشتر از خرید یک تیغ و کرم موبر است، اما به مرور زمان جواب می‌دهد. از آنجایی که لیزر موهای زائد تا حد زیادی موهای دردسرساز را کاهش می‌دهد، نیازی نیست که به صورت دائم هزینه کنید برای تراشیدن، وکس و بندانداختن موهای‌تان. پس از پرداخت هزینه اولیه، در آینده نیاز به هزینه بسیار کمتری خواهید داشت.

جلوگیری از بیماری احتمالی

لیزر می‌تواند احتمال بروز برخی از بیماری‌های پوستی را کاهش دهد. یکی از مزایای حذف مو با لیزر این است که احتمال بروز بیماری‌هایی مانند فولیکولیت (یک بیماری پوستی که هنگام التهاب فولیکول‌های مو اتفاق می‌افتد) را کاهش می‌دهد. (تحقیقاتی در سال ۲۰۱9 انجام شده‌است که صحت این مطلب را تایید می‌کند)

موارد کلی در مورد لیزر موهای زائد که ایرانی ها نمی دانند

مشکلات، خطرات و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

به رغم تعداد زیادی از مزایای حذف مو با لیزر، هنوز هم با مخاطرات و اثرات جانبی خود همراه است. به منظور جلوگیری از اثرات جانبی ناخوشایند پیشنهاد می‌شود که پیش از انتخاب مکانی برای انجام این درمان، تحقیقات خود را انجام دهید. حیاتی است که به دنبال کسی با دانش عمیق از پوست و لیزرهای مناسب برای انواع مختلف پوست باشید، زیرا همه لیزرها برای حذف مو مناسب نیستند.

۱- برخی از شایع ترین عوارض جانبی، ناراحتی خفیف در ناحیه درمان است. این می‌تواند شامل تورم، قرمزی و تاول باشد. البته این‌ها عوارض جانبی خفیفی هستند که معمولاً در عرض یک تا سه روز برطرف می‌شوند.

۲- برخی از اثرات جانبی ممکن است جدی‌تر باشند، که این اثرات در دست‌های یک متخصص پوست باتجربه و البته تاییدشده می‌تواند نادر باشد و چنین اتفاقاتی نیفتد. این موارد شامل تغییرات رنگ پوست، شروع هرپس ساده، تاول، زخم و یا عفونت‌ها می‌شود.

۳- اگر موهای‌تان سفید یا بلوند است، لیزر قادر به شناسایی آنها نمی‌باشد. متخصص پوست توضیح می‌دهد که: «موها باید در برابر پس‌زمینه‌ای روشن، تیره باشند تا لیزر بتواند موهای دارای رنگ دانه را درمان کند». همچنین افرادی که در حال درمان عدم تعادل هورمونی هستند، ممکن است با موارد بازگشت مو مواجه شوند و نیاز به جلسات درمانی بیشتری نسبت به دیگران داشته باشند.

۴- احتمال بروز عوارض جانبی جدی‌تر برای افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند بیشتر است. دکتر ایوانز می‌گوید: «این بیماران باید مراقب باشند و فقط از یک مرکز که تجربه زیادی دارد، ترجیحاً مطب متخصص پوست، تحت درمان قرار گیرند.»

۵- یک اتفاق نادر این است که لیزر موهای زائد می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و باعث افزایش رشد مو شود. دکتر دی‌روزا خاطرنشان می‌کند: “این مورد در صورت زنان دارای میراث مدیترانه، خاورمیانه و جنوب آسیا رایج است.”

موارد کلی در مورد لیزر موهای زائد که ایرانی ها نمی دانند

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شویم؟

انتخاب متخصص و مرکز معتبر

انتخاب یک مکان یا پزشک معتبر برای انجام درمان‌ها امری حیاتی است. هنگام جستجوی یک فرد معتبر و متخصص برای لیزر موهای زائد، توصیه می‌شود که سوالات زیر را مطرح کنید: [در کنار سوالات دیگری که برای‌تان مهم هستند]

  • چه دستگاهی برای درمان استفاده می‌شود؟
  • آیا تست انجام می‌شود؟ (که مخصوصاً برای افرادی که دارای پوست‌های تیره‌تر هستند مهم است)
  • محدودیت‌های قبل و بعد از لیزر چیست؟
  • سطح آموزش تکنسین‌هایی که درمان را انجام می‌دهند، چقدر است؟

در کل، هر چه بیشتر اطلاعات را از پیش بدانید، تجربه مثبت و بدون عوارض برای شما بیشتر خواهد بود.

دوری از نور خورشید

قبل از انجام لیزر موهای زائد از نور خورشید دوری کنید. متخصصان نام‌برده در ابتدای مقاله، براهمیت دوری از نور خورشید قبل از انجام لیزر موهای زائد تأکید می‌کنند. دکتر ایوانز توضیح می‌دهد: “بسیار مهم است که دو هفته قبل یا دو هفته بعد از هر لیزر درمانی، به ویژه لیزر موهای زائد، در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.” اگر در تابستان زمان زیادی را در خارج از منزل سپری می‌کنید، شاید با دانستن این مطلب بخواهید لیزر موهای زائدتان را در فصل دیگری انجام دهید.

استفاده از ضد آفتاب

همچنین پیشنهاد می‌شود اگر بیرون از منزل می‌روید از ضد آفتاب دارای SPF ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید. از برنزه کننده های ضدآفتاب یا غیره استفاده نکنید چون جدای از احتمال سوختگی، برنزه کردن (در زیر نور خورشید یا با خود برنزه کننده) نیز می‌تواند لیزر را کم اثر کند.

اصلاح پیش از مراجعه

۲۴ ساعت پیش از درمان، منطقه را اصلاح کنید. برای انجام کار لیزر، نیازی به حضور موها نیست. تمام متخصصان تأیید می‌کنند که اصلاح ناحیه، قبل از لیزر یک ایده خوب است. وقتی موها کوتاه هستند، احتمال پرتاب لیزر به سمت فولیکول مو بیشتر است. [از سوختگی یا درد ناشی از برخورد پالس لیزر با موی اصلاح نشده، با اصلاح کردن مو قبل لیزر جلوگیری می‌کنید]

از انجام حذف موهای خود با وکس و تیغ و غیره در زمانی که در حال درمان با لیزر هستید، خودداری کنید. حتی اگر متوجه رشد مجدد موها شدید هم از اقدام به از بین‌بردن آن‌ها پرهیز کنید.

موارد کلی در مورد لیزر موهای زائد که ایرانی ها نمی دانند

به وقت لیزر چه چیزهایی انتظارمان را می‌کشند؟

هنگامی که وقت لیزرتان می‌رسید، ناحیه مورد نظر که تمیز شده‌است را می‌توانید ۳۰ دقیقه قبل از درمان با بی‌حس‌کننده سر کنید. [مثلا لیدوکائین]

بسیاری از مراجعه‌کنندگان زمانی که پوست در حال درمان توسط لیزر است، احساس سوزن سوزن گرم در ناحیه می‌کنند. البته امروزه برخی از لیزرها تقریباً بدون درد هستند. اگر لیزر برای پوست شما مناسب باشد، می‌تواند بدون درد باشد. مهم است که متخصصی را انتخاب کنید که ارزیابی مناسبی از نوع پوست شما انجام دهد و بتواند بهترین لیزر را برای نوع پوست خاص شما پیشنهاد دهد.

طول هر جلسه بستگی به اندازه ناحیه تحت درمان متفاوت خواهد بود. برای مثال، لب بالایی فقط چند لحظه طول می‌کشد، در حالی که کل پشت ممکن است تا ۴۰ دقیقه طول بکشد.

شما باید انتظار چندین جلسه را داشته باشید. [در ایران، آن هم وقتی که به متخصص مراجعه نکنید باید وقتی از درمان پوست حرف می‌زنید، برای بعضی از درمان هایش انتظار پیگیری‌های مداوم را داشته باشید]. به گفته دکتر اوانز: “ما به بیماران می‌گوییم که لیزر بین پنج تا ده جلسه انجام می‌شود. هر جلسه باید حدود پنج هفته فاصله داشته باشد، که همان مدت زمانی است که موها نیاز دارند تا از چرخه رشد مو عبور کنند.” علاوه بر این خاطرنشان می‌کند که حتی پس از اتمام جلسات لیزر، ممکن است متوجه شوید که باز هم به جلسه‌ای برای لیزر نیاز دارید.

ختم‌کلام

لیز موهای زائددر کنار خوبی‌هایی که دارد، بدی‌هایی نیز دارد که بعضی از مردم به آن توجه نمی‌کنند و تا صحبت از بدی‌های لیزر می‌شود، می‌گویند: “یعنی نرم لیزر؟”. هدف تیم هورخ از این مقاله اصلا منع کردن افراد از لیزر کردن نیست، بلکه می‌خواهیم با چشمی باز به مراکز معتبر که زیر نظر دکتر متخصص پوست فعالیت می‌کند مراجعه کنید و بدانید که پیش روی شما قطعا از بین رفتن کامل موهای دردسرسازتان نیست.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

آرزو ترجندی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات هورخ

  • زیبایی
  • تناسب اندام
  • آشپزی
  • پوشیدنی ها
  • سفر و گردشگری
تصویر 15 مورد از بهترین مارک های مراقبت از پوست

15 مورد از بهترین مارک های مراقبت از پوست

4 هفته پیش
تصویر 13 بهترین لوسیون بدن رتینول که به پوستی سفت تر و صاف تر منجر می شود

13 بهترین لوسیون بدن رتینول که به پوستی سفت تر و صاف تر منجر می شود

4 هفته پیش
تصویر بررسی ریمل احساسی میبلین لش

بررسی ریمل میبلین مدل SENSATIONAL

4 هفته پیش
تصویر آیا آرایش شگلم واقعا خوب است؟

آیا آرایش با محصولات شگلم واقعا خوب است؟

4 هفته پیش
تصویر بهترین ورزش های محل کار؛ ورزش برای پشت میز نشین‌ها | هورخ

بهترین ورزش های محل کار؛ ورزش برای پشت میز نشین‌ها

2 ماه پیش
تصویر چگونه به پاهای خود را چاق کنیم؛ ترفندهای چاق شدن پا | هورخ

چگونه به پاهای خود را چاق کنیم؛ ترفندهای چاق شدن پا

2 ماه پیش
تصویر بهترین تمرینات بدنسازی برای رزمی کاران | هورخ

بهترین تمرینات بدنسازی برای رزمی کاران

2 ماه پیش
تصویر اقدام‌های لازم روز اول باشگاه؛ ورزش در باشگاه را چگونه شروع کنم | هورخ

اقدام‌های لازم روز اول باشگاه؛ ورزش در باشگاه را چگونه شروع کنم

2 ماه پیش
تصویر نحوه درست‌کردن مافین رژیمی خوشمزه | هورخ

نحوه درست‌کردن مافین رژیمی خوشمزه

2 ماه پیش
تصویر طریقه‌های پخت آش رژیمی: لاغری با غذای رژیمی | هورخ

طریقه‌های پخت آش رژیمی: لاغری با غذای رژیمی

2 ماه پیش
تصویر نحوه درست‌کردن کوکی رژیمی؛ میان‌وعده سالم و خوش‌مزه | هورخ

نحوه درست‌کردن کوکی رژیمی؛ میان‌وعده سالم و خوش‌مزه

2 ماه پیش
دفع کرم برنج - هر آنچه لازم است بدانید

دفع کرم و حشره برنج؛ آنچه باید بدانید

2 ماه پیش
تصویر ست مجلسی جذاب

درخشش بی‌نظیر در مجالس با جدیدترین ست مجلسی جذاب

2 ماه پیش
شلوار جین ایرانی و خارجی

معرفی بهترین برند شلوار جین در سال 2024؛ انواع شلوار جین

2 ماه پیش
تصویر ست جذاب مردانه و زنانه

ست جذاب مردانه و زنانه برای روز عادی

2 ماه پیش
بهترین لباس راحتی برای مردان و زنان

معرفی بهترین لباس راحتی مردانه و زنانه؛ استایل شیک و راحت

2 ماه پیش
تصویر مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

8 ساعت پیش
تصویر مهاجرت از طریق خرید ملک در کانادا

مهاجرت از طریق خرید ملک در کانادا

11 ساعت پیش
تصویر افراد موفق در کانادا

جایگاه افراد موفق در سیر مهاجرتی کانادا

1 روز پیش
تصویر مهاجرت به کانادا از طریق تولد | هورخ

مهاجرت به کانادا از طریق تولد

1 روز پیش